کشف روش مبتنی بر هوش مصنوعی برای درمان بیماری کرون

دانشمندان یک روش رایانه ای را برای درک بهتر نحوه شکل گیری بیماری کرون ابداع کرده اند و می گویند این روش به تسریع درمان این بیماری منجر می شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بیماری کرون یا التهاب روده یک بیماری خطرناک و مزمن است که قسمت های گوناگون دستگاه گوارش را دچار مشکل می کند. از جمله این قسمت ها می توان به دهان، قسمت های مختلف روده و حتی مقعد اشاره کرد.

این بیماری می تواند منجر به اسهال، اسهال خونی، کاهش وزن، دردشکم، کم خونی، ورم مفاصل، خارش پوست، التهاب چشم و احساس خستگی دائم شود.

پژوهشگران دانشگاه راجرز آمریکا از یک الگوریتم هوش مصنوعی برای بررسی نشانه ها و علائم ژنتیکی بیماری کرون در 111 نفر استفاده کردند و از این طریق موفق به شناسایی ژن های کشف نشده ای گردیدند که عامل این بیماری بوده و تا به حال شناسایی نشده بودند. با بررسی این ژن ها و کسب اطلاع از وضعیت آنها می توان به دقت امکان ابتلای هزاران نفر به بیماری کرون را پیش بینی کرد.

در واقع این روش، یک روش درمانی مبتنی بر بررسی و تشخیص کلینیکی و پزشکی نیست و بر مبنای مشاهده علائم بیماری کرون و شناسایی عوامل ژنتیک و مولکلی این بیماری عمل می کند. در سراسر جهان میلیون ها نفر به بیماری کرون مبتلا هستند که از جمله آنها می توان به کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید