احمدی: بانوان ورزشکار در شرایط برابر از مردان جلو می زنند

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در مورد حمایت فدراسیون هاکی از ورزش بانوان گفت: اگر شرایط برابری برای بانوان فراهم شود آنها از مردان جلو می زنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مجمع عمونی و سالیانه فدراسیون هاکی امروز( یکشنبه) با حضور عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی و همگانی وزارت ورزش و جوانان، کیکاووس سعیدی، نماینده کمیته ملی المپیک و هیات رئیسه هاکی برگزار شد.

در این مجمع گزارش وضعیت مالی فدراسیون مورد تایید اعضای مجمع قرار گرفت. علاوه بر این گزارش خزانه دار  و بازرس نیز برای سه سال ۹۵، ۹۶ و ۹۷ تایید شد.
بهرام قدیمی، رئیس فدراسیون هاکی در این مجمع گزارشی از عملکرد ۶ ماهه این فدراسیدن ارائه داد و گفت: قصدم ثبت نام برای فدراسیون هاکی نبود اما تقدیر اینگونه رقم خورد. باید از هیات ها بخواهم که انسجام، همراهی و یگانگی را در اولویت کاری خود قرار بدهند.

او به کمبود بودجه هاکی اشاره و بیان کرد: بودجه فعلی کفافمان را نمی دهد و از مسئولان خواستاریم تا به این موضوع توجه کنند.

قدیمی به برنامه های هاکی برای ۶ ماه دوم سال جاری از جمله برگزاری مسابقات هاکی چمنی رده های سنی مختلف اشاره کرد و افزود: کنفدراسیون آسیا حدود سه هزار توپ، چوب و لباس دروازه بانی به ما می دهد که قرار است امیدهایمان را برای اردوی تدارکاتی به پاکستان بفرستیم و آنها این وسایل  را به صورت رایگان به ایران وارد کنند.

کیکاووس سعیدی هم در این مجمع و در مورد حمایت فدراسیون از بخش بانوان بیان کرد: اعزام بانوان به مسابقات آسیایی ارزشمند بود و در این راستا تلاش می کنیم منابع فدراسیون را با توجه به عملکرد و برنامه هایش تامین کنیم. تاکید IOC و کمیته ملی المپیک بر حضور بانوان در بخش حرفه ای، قهرمانی و همچkین حضور در ورزشگاه ها است و با توجه به این تاکید امیدوارم برنامه بانوان ادامه پیدا کند.

عبدالحمید احمدی در ابتدا از مرحوم بهرام شفیع، رئیس سابق این فدراسیون یاد کرد و افزود: هیات های ورزشی در توسعه ورزش حرف اول را می زنند و اگر وضع ورزش در استان ها مطلوب باشد، وضع آن رشته در کل کشور خوب است. با اینکه همه نگاه ها به فدراسیون است اما بار اصلی بر دوش هیات ها قرار دارد.
او  ضمن تقدیر از موفقیت های هاکی در کسب هشتیمن قهرمانی آسیا در هاکی سالنی گفت: یکی از موفقیت های فدراسیون هاکی اعزام تیم بانوان به مسابقات آسیایی بود. اگر شرایط برابر را برای بانوان فراهم کنیم مطمئن باشید از مردان جلو می زنند. توجه فدراسیون به هاکی بانوان و اعزام آنها پس از سال ها جای تقدیر دارد.


احمدی در مورد هاکی روی چمن گفت: توجه فدراسیون به هاکی چمنی ارزشمند است، باید بتوانیم این هاکی را حمایت کنیم و رشد دهیم چون استعدادهای خوبی در کشور داریم. قطعا وزارت ورزش از هاکی روی چمن حمایت می کند.

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در مورد  نقش فرهنگی فدراسیونها بیان کرد: باید بتوانیم در راستای مسائل فرهنگی از ظرفیت ورزش بیشتر استفاده کنیم. ورزش را نباید به جنبه قهرمانی محدود کرد بلکه بخش فرهنگی هم بخش مهمی است و باید زمینه مشارکت مردم و نهادها را فراهم کنیم. از همه فدراسیون ها و هیات ها می‌خواهم که همیشه به جامعه هم نگاه داشته باشند و نسبت به مسائل آنها بی توجه نباشند.

احمدی در مورد کمبود بودجه این فدراسیون گفت: کمبود بودجه برای کل ورزش است و تلاش می‌کنیم ظرفیت ها را تامین کنیم اما امکان تامین تمام منابع از سمت دولت فراهم نیست بنابراین باید اسپانسرها را پای کار بیاوریم.

 

دیدگاه تان را بنویسید