گفت وگوی جی پلاس با سرمربی پیشین تیم ملی امید؛

پیروانی: وقت دامن زدن به اختلافات نیست/ مسئولان تیم امید سکوت کنند/ برای رسیدن به المپیک، قرعه اهمیت ندارد

امیر حسین پیروانی درباره اختلافات درونی تیم ملی امید ابراز نگرانی کرد.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی فوتبال امید برای راهیابی به المپیک 2020 توکیو باید در دور گروهی در رده اول یا دوم قرار گیرد و در نهایت پس از موفقیت در یک چهارم نهایی به نیمه نهایی صعود کند. این تیم برای قطعی کردن سهمیه المپیکی خود نیاز به صعود به فینال یا برنده شدن در دیدار رده بندی دارد.

این قوانین در حالی است که شاگردان فرهاد مجیدی در دور گروهی با قرعه دشواری رو به رو شدند و به همراه ازبکستان، کره جنوبی و چین در گروه C قرار دارند.

از طرفی اختلافات داخلی در تیم ملی امید دیده می شود. فرهاد مجیدی که بعد از رایزنی با حمید استیلی هدایت این تیم را بر عهده گرفته بود، اکنون مدعی دخالت استیلی در کارش است و از طرفی به نظر می رسد استیلی به علت نتایج ضعیف این تیم و برخی اختلافات، در صدد کنار گذاشتن او است و حتی اخیرا اعلام کرده که به زودی جلسه کمیته فنی درباره سرنوشت مجیدی برگزار می شود.

استیلی یکی از اعضای این کمیته است که شاید با رای منفی جلوی ادامه همکاری تیم ملی امید با مجیدی را بگیرد.

* لیگ برتری ها شاکله تیم ملی امید را تشکیل می دهند

امیرحسین پیروانی، سرمربی سابق تیم ملی امید در گفت و گو با جی پلاس؛  درباره ارزیابی‌اش از تیم ملی امید برای رقابت‌های انتخابی المپیک توکیو که روزگاری شاگردان خود او بودند، اظهار کرد: شاکله اصلی تیم ملی امید را بازیکنانی تشکیل می‌دهند که در لیگ برتر یا به طور ثابت و یا تعویضی بازی می‌کنند و با توجه به حضورشان در جام جهانی جوانان دو سال پیش، تجربه و شانس خوبی برای رقابت‌های المپیک 2020 دارند.

او ادامه داد: البته تیم ملی امید پس از جام‌جهانی 2018 باید شکل می‌گرفت و در تورنمنت‌های جهانی شرکت می‌کرد اما با از دست دادن آن موقعیت‌ها، حالا زمان کمی در اختیار دارند. با تمام این فرض‌ها، بازی‌های انتخابی زیر ۲۳ سال المپیک نزدیک است و این تیم با هماهنگی زیاد، حمایت مسئولان و اردوهای مناسب می‌توانند موفق شوند.

* قرعه کشی در کسب سهمیه المپیک تاثیرگذار نیست

مربی سابق تیم ملی درباره همگروهی امیدها با ازبکستان، کره جنوبی و چین در رقابت‌های انتخابی زیر ۲۳ سال المپیک، تصریح کرد: در رده‌های پایه فوتبال، قرعه کشی آن چنان تاثیرگذار نیست، چرا که نمی‌شود از قبل پیش‌بینی کرد کدام تیم خوب و کدام تیم بد است. به طور مثال کسی فکر نمی‌کرد تیم ملی ویتنام در دور قبل این رقابت‌ها مدعی قهرمانی باشد. نمی‌شود گفت کدام یک از تیم‌ها قوی هستند و کدام یک ضعیف. تیمی که می‌خواهد در بین ۳ تیم نهایی باشد و در المپیک حاضر شود، فرقی برایش نمی‌کند در مرحله گروهی با تیم های قوی بازی کند و یا نه.

* الان زمان دامن زدن به اختلافات نیست

پیروانی با بیان اینکه اطلاع دقیقی از اختلافات کادرفنی تیم ملی امید ندارد، در این باره خاطرنشان کرد: بنده به عنوان کسی که چند سال در تیم های پایه کار کرده‌ام و تجربه آن را دارم، الان را زمان مناسبی برای دامن زدن به این اختلافات نمی‌دانم. اگر یک سال وقت داشتند، آن زمان اختلاف‌ها را بررسی می‌کردند و یک نفر از پیکره  تیم خارج می‌شد و نفر دوم هم به کار خود ادامه می‌داد، اما در حال حاضر زمانی برای این اختلافات وجود ندارد چرا که بازیکنان تیم ملی در لیگ برتر بازی می‌کنند و زمان برای تمرین تیم ملی بسیار کم است.

*مسئولان تیم ملی امید سکوت کنند!

امیر حسین پیروانی گفت: امیدوارم بخاطر مصلحت کشور، مسئولان تیم ملی امید سکوت کنند و درباره اختلافات صحبت نکنند تا بازیکنان و کادرفنی تمرکزشان را روی تمرینات بگذارند.

او با تاکید بر اینکه سرمربی باید در انتخاب بازیکنانش استقلال عمل داشته باشد، در این باره به جی پلاس گفت: اگر سرمربی در انتخاب بازیکنانش استقلال کامل نداشته باشد، نمی‌تواند موفق شود. آن زمانی هم که بنده در تیم ملی جوانان بودم هیچ محدودیتی در تصمیماتم مبنی بر انتخاب بازیکنان وجود نداشت. حداقل شرطی که برای یک سرمربی باید فراهم باشد، اختیار کامل برای انتخاب بازیکنانش هست چراکه بعد از مسابقات او باید پاسخگوی عملکرد تیم باشد. پس بهتر است خواسته‌های فرهاد مجیدی فراهم شود که بتواند بهترین عملکرد را از خود نشان دهد.

پیروانی حضور نیافتن مجیدی و استیلی در قرعه کشی مسابقات انتخابی المپیک 2020 را هم مناسب نداست و تصریح کرد: حداقل یک نفر از طرف ایران باید در این مراسم شرکت می‌کرد.

* نمازی می تواند به تیم ملی امید کمک کند

این مربی سابق تیم ملی امید درباره حضور امید نمازی به عنوان دستیار مجیدی و تاثیر احتمالی که می تواند در هدایت این تیم داشته باشد، به جی پلاس گفت: نمازی تجربه خیلی خوبی در تیم‌های پایه‌ آمریکا داشته است و قطعا در تیم ملی می‌تواند تاثیر گذار باشد. باید مسیر او هموار و آرامش در تیم حاکم باشد تا بتواند تاثیر بگذارد.

دیدگاه تان را بنویسید