تجلیل امام از حماسه‌سازی ارتش در دفاع مقدس؛

ملت ایران باید به چنین ارتش مؤمن و وفادارى افتخار کند

امام با برشمردن فداکاری های ارتش در دفاع مقدس آورده است: نیروهاى مسلح و ارتش بزرگ ایران باید بدانند که همه این افتخارات به برکت ایمان به خدا و دفاع از کشور امام زمان- ارواحنا فداه- و در سایه وحدت و انسجام و همدلى و برادرى با یکدیگر و پشتیبانى مردم به دست آمده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، در پیامی که امام خمینی در بیست و هشتم فروردین ماه سال 68 و به مناسبت روز ارتش صادر کردند به تجلیل و تقدیر از جان فشانی های این نیروی نظامی کشور در دوران هشت ساله دفاع مقدس پرداختند. بخشی از این پیام به شرح زیر است: 

 « و اما مهمتر از همه اینها حماسه هشت سال دفاع مقدس و مظلومانه ارتش و سپاه و نیروهاى انتظامى و مردمى است که در حقیقت در برابر همه جهانخواران ایستادند و متجاوزینى که به خود وعده فتح سه روزه خوزستان و سقوط تهران را داده بودند به باتلاق مرگ و هلاکت فرستاد. واقعاً ارتش و نیروهاى سپاهى و بسیجیها مظلومانه و با کمترین امکانات جنگیدند و برگهاى زرین افتخار و کرامت و شرافت و شهادت را به اسلام عزیز هدیه نمودند. شجاعتها و رشادتهاى بى‌نظیر نیروى هوایى و هوانیروز و خلبانان دلاور در نفوذ به اعماق خاک دشمن و رویارویى با مدرنترین امکانات اهدایى استکبار به صدامیان و دفاع از حریم هوایى کشور نشانه تعهد، عشق و ایمان آنان به خدا و اسلام و میهن اسلامى است. مهیا نگه داشتن و تعمیر و بازسازى ادوات و ابزار پیچیده هواپیماها و رادارها و سلاحهاى ضد هوایى و موشکها و پدافند از کشور دلیل مهارت و تخصص و ارزشهاى علمى والاى این عزیزان است که خداوند بر توان و ایمان آنان بیفزاید.

نیروى زمینى قهرمان که در حقیقت در تمامى حوادث در نوک پیکان حملات ناجوانمردانه دشمنان بوده است، بحق چهره راستین و شکست ناپذیر و استوار خویش در دفاع از مرزهاى گسترده کشورمان را نشان داد. حضور و آمادگى دفاعى در مرزهاى غرب و جنوب و شمال غرب با آن همه خصوصیات جغرافیایى و با سرما و گرماى طاقتفرساى مناطق، آن هم با کمبودها و محاصره‌ ها کار آسانى نبوده است که علاوه بر آن‌ ارتش با هماهنگى سپاه و بسیج در اکثر صحنه‌ هاى رزم و پیکار توانست پشت سپاهیان کفر را درهم بشکند و سرزمینهاى مقدس و اشغال‌شده میهن عزیزمان را از چنگال متجاوزان خارج نماید و در عملیاتهاى بزرگى همچون شکستن حصر آبادان و فتح المبین و بیت المقدس و دهها عملیات افتخارآفرین دیگر دوشادوش و همگام عزیزان سپاه و بسیج به فتوحات و افتخارات بزرگى نایل شود و هم اکنون نیز با کمال قدرت و صلابت از مرزها پاسدارى و حراست نماید و در برابر خطرات احتمالى در آمادگى کامل باشد.

نیروى دریایى نیز همچون سایر نیروها بحمد اللَّه در آبهاى خلیج فارس و مرزهاى آبى کشور در عرصه دفاع مقدس از کشور اسلامى‌ مان چون نگینى درخشنده است و بر عرشه کشتىِ افتخار و صلابت خود استوار ایستاده است. رویارویى آنان با نیروى دریایى دشمن و آن همه افتخارات رزم و رشادت و شهادت و نیز کنترل و بازرسى کشتیهاى در خلیج فارس و تنگه هرمز و مهمتر از همه نبرد قهرمانانه آنان در برابر امریکاى متجاوز و حضور جدى آنان در آبهاى بین المللى نشانه اقتدار و اعتبار این نیروى بزرگ و سرافراز است و ملت ایران باید به چنین ارتش مؤمن و وفادارى افتخار کند و نیروهاى مسلح و ارتش بزرگ ایران باید بدانند که همه این افتخارات به برکت ایمان به خدا و دفاع از کشور امام زمان- ارواحنا فداه- و در سایه وحدت و انسجام و همدلى و برادرى با یکدیگر و پشتیبانى مردم به دست آمده است و براى رسیدن به قله این عزت و شوکت اسلامى، سرمایه‌ هاى فراوان و شهداى گرانقدرى تقدیم راه خدا گردیده است و باید تا آخر همین رویّه و سیاست؛ یعنى ایمان، وحدت و نظم، حفظ و تقویت گردد و نیروهاى مسلح کشور اعم از سپاه و ارتش در کنار یکدیگر به سازندگى و رشد و تقویت بنیه‌ هاى دفاعى اسلام و کشور همت بگمارند.»

 

صحیفه امام؛ ج 21، ص 356-357

 

دیدگاه تان را بنویسید