گزارش جی پلاس

مگان رپینو؛ مخالف سرسخت ترامپ که بهترین فوتبالیست زن جهان شد!

در مراسم بهترین های فیفا مگان رپینو توانست جایزه بهترین فوتبالیست زن جهان را در سال 2019 از آن خود کند و سال فوق العاده ای را بعد از کسب جام جهانی و عناوین فردی مختلف پشت سر بگذارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ مراسم برترین های فوتبال جهان در سال 2019 موسوم به THE BEST توسط فیفا برگزار شد که در این مراسم مگان رپینو، کایپتان تیم ملی فوتبال آمریکا جایزه بهترین بازیکن زن را تصاحب کرد.

مگان رپینو

او در حالی به این عنوان دست یافت که تیرماه سال جاری در جام جهانی زنان فرانسه به عنوان کاپیتان یانکی ها گل های فوق العاده مهمی را به ثمر رساند و علاوه بر کسب قهرمانی جهان، جوایز بهترین بازیکن و گلزن تورنمنت را هم کسب کرد.

با این حال نام مگان رپینو مدت ها قبل از این در رسانه های جهان و حتی ایران بر سر زبان ها افتاد. او یکی از مخالفان جدی سیاست های ترامپ بوده و این موضوع را بارها و به صورت علنی به نمایش گذاشته است.

رپینو 33 ساله که بیش از 150 بازی ملی را در کارنامه خود دارد، چند ماه قبل تنش لفظی شدیدی را با ترامپ شروع کرد.

مگان رپینو

ستاره آمریکایی که به رک گویی و انتقاد از سیاست‌های ترامپ شهرت دارد در مصاحبه‌ای با بیان اینکه در صورت قهرمانی در جام جهانی دعوت رسمی رئیس جمهوری برای حضور در کاخ سفید را نخواهد پذیرفت به تیتر نخست روزنامه‌ها بدل شد.

راپینو گفته بود: «قصد ندارم به کاخ سفید لعنتی بروم».

مگان رپینو

کاپیتان تیم زنان آمریکا در ادامه گفته بود که وی برخلاف دوران ریاست جمهوری «باراک اوباما» در سال ۲۰۱۵، در حال حاضر انتظار دریافت چنین افتخاری را هم ندارد و در ادامه گفته بود: کسی هم ما را دعوت نمی‌کند.

ترامپ هم در واکنش به او در توییتر نوشت: مگان راپینو بازیکن تیم فوتبال زنان فقط در مورد این موضوع حرف زده است "اگر قهرمان شویم به کاخ سفید لعنتی نمی‌روم!"؛ به غیر از NBI (لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا)، مالکان باشگاه ها، لیگ‌ها و تیم‌ها، عاشق آمدن به کاخ سفید هستند. من هوادار پر و پا قرص تیم ملی آمریکا و فوتبال زنان هستم، اما مگان باید قبل از حرف زدن در درجه اول قهرمان شود! کار را تمام کن!

مگان رپینو

وی در ادامه نوشت: ما تا به حال مگان یا تیم را دعوت نکرده ایم، اما حالا صرف نظر از نتیجه تیم را دعوت می‌کنم. به پرچم و پیراهن کشورت افتخار کن. آمریکا کارش را فوق العاده انجام می‌دهد!

راپینو با الهام گرفتن از اعتراض نمادین «کالین کاپرنیک» بازیکن اسبق تیم راگبی سان فرانسیکو فورتی ناینرز در واکنش به قساوت پلیس آمریکا و تبعیض جنسیتی به سبک خود دست به اعتراض زده است.

راپینو ۳۳ ساله نخستین ورزشکار سفیدپوستی بود که پیش از آغاز یک رویداد ورزشی در سال ۲۰۱۶ در هنگام پخش شدن سرود ملی آمریکا زانو زد. این در حالی است که مطابق قوانین کشور آمریکا، این کار بی احترامی به پرچم کشور محسوب می‌شود.

راپینو نیز در جریان جام جهانی زنان به سبک خود اعتراض به سرود ملی آمریکا را ادامه داد و در حالی که باقی بازیکنان با قرار دادن دست‌های خود روی سینه‌شان با سرود ملی همخوانی می‌کردند، بدون هیچ حرکتی تنها سکوت کرد.

مگان رپینو

 

تفکرات نژادپرستانه رئیس‌جمهور تندرو بر زندگی برخی آمریکایی‌ها سایه انداخته، به طوری که اظهارات ترامپ بار‌ها واکنش مردم این کشور و حتی کشور‌های دیگر را نیز به همراه داشته است. اخیراً هم ترامپ در توئیتی، چهار نماینده مجلس آمریکا را خطاب قرار داد و از آن‌ها خواست برای حل مشکلات کشور‌های اصلی‌شان به کشور‌های خود بازگردند. این چهار نماینده زن که برخلاف انتظار‌ها انتقاد‌های تندی علیه ترامپ مطرح کرده‌اند اصالتی فلسطینی، سومالیایی و لاتینی دارند.

ستاره تیم ملی فوتبال بانوان آمریکا نسبت به این قضیه نیز بی‌تفاوت نبود و ترامپ را به باد انتقاد گرفت: «در هر سطحی، این اتفاق شوکه‌کننده است. امیدوارم مردم در مورد اینکه بگویند از این صحبت‌ها شوکه شده‌اند، دست برندارند، زیرا این واقعاً بدتر از بد است. حرف‌های ترامپ حال به هم‌زن و نفرت‌انگیز است.» راپینو از ترامپ خواست مانع پیشرفت زنان نشود و اجازه دهد آن‌ها مشکلات آمریکا را حل کنند: «اینکه به اینجا بیایید و حالا در کنگره باشید و صدای متفاوتی ایجاد کنید، فکر می‌کنم اتفاق فوق‌العاده‌ای است. چیزی است که ما به آن نیاز داریم تا این کشور به جای بهتری تبدیل شود.»

مگان رپینو

مگان رپینو

مگان رپینو

مگان رپینو

دیدگاه تان را بنویسید