در گفت و گو با جی پلاس؛

نگاهی متفاوت به داربی 90 تهران/ یزدانی: شاید فقط پرسپولیسی ها خوشحال باشند

داریوش یزدانی معتقد است داربی نودم برای فوتبال دوستان چندان جذاب نبود و شاید فقط برای پرسپولیسی ها که برنده بازی شدند، خوشحال کننده باشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ نودمین داربی تهران فارغ از نتیجه که سود پرسپولیس تمام شد، دارای بار فنی بالایی نبود و تا قبل از گل به خودی حسینی، صحبت‌ها حول محور کسب نتیجه تساوی برای جلوگیری از ورود تیم به بحران بود اما گل تصادفی این تیم، ورق ها را برگردانده و کمتر هواداری درباره کیفیت فنی دو تیم صحبت می کند.

داریوش یزدانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ نگاه متفاوتی به این بازی دارد، او می گوید: تیم های ایرانی در هفته های نخست لیگ برتر کیفیت چندان بالایی را در بازی های خود ارائه نمی دهند. از سوی دیگر کیفیت فنی داربی در ایران پایین تر از هر بازی دیگری است و در این بازی نمی توان کیفیت فنی را دنبال کرد.

وی ادامه داد: به همین دو دلیل که گفته شد، داربی نودم برای فوتبال دوستان چندان جذاب نبود و شاید فقط برای پرسپولیسی ها که برنده بازی شدند، خوشحال کننده باشد.

هافبک سابق استقلال با بیان اینکه هر دو تیم توان ارسال بیش از 10 پاس متوالی را نداشتند، افزود: خط هافبک هر دو تیم در این دیدار حذف شده بود و توپ مدام در بین خط دفاع دو تیم جا به جا شد و شاهد زیر توپ زدن مدافعان برای ایجاد فرصت برای مهاجمان خودی بودند. در نتیجه حرکت خاصی هم خط هافبک دو تیم دیده نشد.

یزدانی با تاکید بر اینکه مدافعان هر دو تیم در پاسکاری و حتی دور کردن توپ دست پاچه بودند، می گوید: روی همین حرکات هم چند بار مرتکب اشتباه شدند و به طور کلی فقط دروازه بان ها بودند که اشتباه خاصی را مرتکب نشدند. هر چند حسینی در چند مرحله و در خروج از دروازه اشتباهاتی داشت ولی ضربات پرسپولیسی ها روی کرنر و ضربه ایستگاهی دقیق نبود.

او به عملکرد داور مسابقه اشاره کرد و  گفت: داور یکی از عواملی است که می تواند به زیبایی بازی کمک کند اما یک صحنه را هم سراغ ندارید که بنیادی فر آوانتاژ بدهد و خواستار ادامه بازی برای خلق موقعیت شود. او تمام برخوردها خطا اعلام کرد که این موضوع در فوتبال سطح اول دنیا مرسوم نیست و داوران از کمترین سوت برای توقف بازی استفاده می کنند.

بازیکن سابق تیم ملی ایران تفاوت دو تیم را در تنها گل بازی دانست و گفت: گل به خودی استقلال که روی شوت مهدی عبدی به دست آمد، مشابه موقعیتی است که مرتضی تبریزی در ابتدای بازی داشت. به طور کلی برتری فنی در این بازی از آن پرسپولیس نبود و حتی استقلال به جهت کسب پنالتی می توانست برنده باشد اما به جز این موقعیت هم شاهد حرکت دیگری از دو تیم نبودیم.

یزدانی تاکید کرد: بعد از گل پرسولیس، شرایط تا حدودی بهتر شد اما پلن مشخصی برای گلزنی از سوی هیچ یک از دو تیم وجود نداشت و عمده برنامه های آن ها روی دفاع و استفاده از ضربات هوایی استوار بود.

دیدگاه تان را بنویسید