کشتی آزاد قهرمانی جهان؛

انصراف کشتی گیر هندی/ مدال طلای حسن یزدانی قطعی شد؟

کشتی گیر هندی اعلام کرد که مصدومیتش جدی است و نمی تواند در بازی فینال قهرمانی جهان مقابل رقیب ایرانی اش بازی کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دپک پونبا، کشتی گیر هندی رقیب حسن یزدانی، کشتی گیر کشورمان در فینال مسابقات قهرمانی جهان اعلام کرد که مصدوم است و نمی تواند مقابل کشتی گیر ایرانی قرار بگیرد.

کشتی گیر هندی در گفتگو نشریه «New Delhi» هند در این رابطه گفت: مصدوم شدنم از ناحیه پای چپ شدید است. هنوز احساس درد دارم و نمی توانم در فینال کشتی بگیرم. روی پای چپم هنوز تورم وجود دارد. می خواستم در این مسابقات مدال طلای را کسب کنم ولی نمی شود. خیلی امیدوار بودم تا شروع بازی فینال ریکارودی انجام شود ولی متاسفانه این اتفاق نیفتاد و عملا نمی توانم در فینال حضور پیدا کنم چون بهبودی حاصل نشد.

وی افزود: متاسفانه مصدومیت از جایی است که نمی توانم برگردم و کشتی بگیرم. ای کاش واقعا می توانستم که در فینال کشتی بگیرم ولی محال است چون وقتی می رفتم فینال کشتی بگیرم یک افتخار ملی و فردی بود که متاسفانه این بدشانسی آمد به سراغم اما از این حیث که سهمیه توکیو را گرفتم. قول می دهم در المپک توکیو مردم کشورم را ناامید نکنم.

به گزارش جی پلاس، در حالی این نشریه این مصاحبه را منتشر کرده است که هنوز فدراسیون جهانی کشتی نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده است و طبق برنامه حدود ساعت 18 امروز باید حسن یزدانی مقابل این حریف هندی اش مبارزه کند.

نتایج تیم ملی کشتی آزاد در قهرمانی جهان؛

در وزن 92 کیلوگرم که 18 نفر حضور داشتند، علیرضا کریمی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 12 بر یک مقابل گئورگی روبایف از مولداوی به برتری دست یافت و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله نیز لیوبومیر ساگالیوک از اوکراین را با نتیجه 12 بر 2 مغلوب کرد و گام به نیمه نهایی گذاشت. کریمی برای حضور در فینال به مصاف علیخان جبرئیلوف از روسیه رفت که با برتری 10 صفر فینالیست شد.

در وزن 70 کیلوگرم یونس امامی در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر اریگلنت پریزرینی از آلبانی را شکست داد. وی در دور دوم نیز با نتیجه 6 بر صفر از سد الامان دوگدوربیک اولوو، دارنده مدال برنز 2016 جهان از قرقیزستان گذشت و راهی یک چهارم نهایی شد. امامی در این دیدار با نتیجه 11 بر صفر مقابل کوجیرو شیگا، نایب قهرمان آسیا از ژاپن گذشت و گام به نیمه نهایی گذاشت. نماینده کشورمان برای حضور در فینال به مصاف نورکوژا کایپانوف، قهرمان 2019 آسیا از قزاقستان رفت که با نتیجه 7 بر 6 شکست خورد و شانس حضور در فینال را از دست داد. این در حالی بود که امامی کشتی گیر حریف را خاک کرده و بارانداز هم اجرا کرد اما داوران امتیازات وی را لحاظ نکردند. دقیقا چنین صحنه ای در تایم اول پیش آمد که قزاق ها اعتراض کردند و یک امتیاز آنها تبدیل به 2 امتیاز  شد. یونس امامی با پیروزی در دیدار رده بندی موفق به کسب مدال برنز شد.

در وزن 74 کیلوگرم رضا افضلی در دور نخست به مصاف گندری گارزون کشتی گیر کهنه کار و حریف سابق مهدی تقوی و دارنده مدال های نقره و برنز جهان از کوبا رفت که با نمایشی ضعیف و ناامیدکننده با نتیجه 5 بر 2 شکست خورد که با توجه به شکست حریفش در مرحله بعد مقابل بکزاد عبدالرحمن اف دارنده مدال برنز جهان از ازبکستان از گردونه مسابقات کنار رفت. در این وزن 39 کشتی گیر شرکت کرده اند.

در وزن 125 کیلوگرم یداله محبی در دور نخست با نتیجه 6 بر یک از سد خودربولگا دورجخاند از مغولستان گذشت. وی در دور بعد نیز با نتیجه 5 بر 2 مقابل نیکولاس گویازدوفسکی، دارنده 2 مدال برنز 2017 و 2018 جهان از آمریکا گذشت و راهی یک چهارم نهایی شد، اما در این مرحله با تیجه 3 بر 2 مغلوب آلکساندر خوتسیانوفسکی، دارنده مدال برنز 2019 اروپا و بازیهای اروپایی از اوکراین شد و  شانس حضور در نیمه نهایی و کسب سهمیه المپیک را از دست داد. با توجه به شکست کشتی گیر اوکراینی در نیمه نهایی مقابل گنو پتریاشویلی، قهرمان جهان و نفر سوم المپیک از گرجستان، محبی از گردونه مسابقات حذف شد.

در وزن 61 کیلوگرم که 25 نفر حضور دارند، بهنام احسان پور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 6 بر 3 رجب توپال، دارنده مدال برنز اروپا از ترکیه را شکست داد. وی در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 13 بر 12 از سد احمدنبی گوارزاتیلوف، دارنده مدال برنز 2016 جهان از آذربایجان گذشت و گام به نیمه نهایی گذاشت. کشتی گیر آذربایجانی در مرحله قبل با نتیجه 7 بر صفر خولیوس بونه رودیگوئز، قهرمان جهان از کوبا را شکست داده بود.
وی برای حضور در فینال به مصاف ادریسوف از روسیه رفت که با نتیجه 2 بر 2 شکست خورد و شانس حضور در فینال و کسب مدال طلا را از دست داد. احسان پور امروز برای کسب مدال برنز در دیدار رده بندی روی تشک خواهد رفت.

قهرمانی زودهنگام روسیه در مسابقات جهانی کشتی آزاد

در پایان مسابقات 4 وزن دوم (70، 74، 92 و 125 کیلوگرم) رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان و گزینشی المپیک که در شهر نورسلطان قزاقستان در حال برگزاری است، تیم روسیه قهرمانی‌اش را در پایان 5 وزن دوم مسجل کرد. روس‌ها 4 طلا و یک برنز را بدست آوردند.

روس‌ها تاکنون 115 امتیاز بدست آورده‌اند و در رده دوم قزاقستان با 75 امتیاز قرار دارد و ایران با 51 امتیاز در رده سوم قرار دارد.

اسامی نفرات برتر این رقابت ها که تاکنون برگزار شده به شرح زیر است:

57 کیلوگرم:

1- زائور اوگویف (روسیه) 2- سلیمان آتلی (ترکیه) 3- نورسلیم سانایف (قزاقستان) و راوی کومار (هند) 5- استوان میچیچ (صربستان) و رضا اطری (ایران)

65 کیلوگرم:

1- گادجی مراد رشید اف (روسیه) 2- دولت نیازبیکوف (قزاقستان) 3- باجرانگ (هند) و اسماعیل موسی کایف (مجارستان) 5- تولگا تومور اوچیر (مغولستان) و تاکاتو اتوگورو (ژاپن) ... 14- امیرمحمد یزدانی (ایران)

70 کیلوگرم:

1- داوید بائف (روسیه) 2- نورکوژا کایپانوف (قزاقستان) 3- ماگومد مراد گادجی یف (لهستان) و یونس امامی (ایران) 5- زورابی یاکوبیشویلی (گرجستان) و نیکولای کوجوکارو (بریتانیا)

74 کیلوگرم:

1- زائوربک سیداکوف (روسیه) 2- فرانک چامیزو (ایتالیا) 3- زلیم خان خادجی یف (فرانسه) و جردن باروز (آمریکا) 5- دانیار کایسانوف (قزاقستان) ومائو اوکوی (ژاپن)

92 کیلوگرم:

1- جی دن کاکس (آمریکا) 2- علیرضا کریمی (ایران) 3- علیخان جبرئیلوف (روسیه) و ایراکلی متسیتوری (گرجستان) 5- گئورگی روبائف (مولداوی) و نورگالی نورگای پولی (قزاقستان)

125 کیلوگرم:

1- گنو پتریاشویلی (گرجستان) 2- طاها آکگول (ترکیه) 3- آلکساندر خوتسیانوفسکی (اوکراین) و حسن بای رحمانوف (ازبکستان) 5- خوتابا (سوریه) و ژی وِی دنگ (چین)

*****

تیم ملی کشتی آزاد کشورمان نیز یک نماینده در فینال و یک کشتی گیر در رده‌بندی دارد که حداکثر می‌تواند 40 امتیاز و حداقل 35 امتیاز کسب کند که با حساب 51 امتیاز اندوخته بین 86 تا 91 امتیاز کسب خواهد کرد.

در طرف مقابل گرجستان یک فینالیست و یک کشتی‌گیر در رده‌بندی دارد که می‌تواند حداکثر به 40 و حداقل به 30 امتیاز برسد که با 50 امتیاز اندوخته اش بین 80 تا 90 امتیاز بدست خواهد آورد.

 آمریکا نیز دیگر تیمی است که در 4 وزن پایانی یک فینالیست، یک کشتی‌گیر در رده بندی و یک نماینده در شانس مجدد دارد که حداکثر می‌تواند به 55 امتیاز دست یابد و با در بدترین حالت 40 امتیاز خواهد گرفت که با اندوخته 48 امتیازی اش چیزی بین 88 تا 103 امتیاز خواهد داشت.

قزاقستان یک کشتی گیر در رده بندی و یک نماینده در شانس مجدد دارد و یک کشتی‌گیرش هم در یک هشتم نهایی حذف شده که امتیاز می‌گیرد. یعنی قزاق‌ها حداکثر شانس کسب 30 تا 35 امتیاز را خواهند داشت و حداقل 20 امتیاز.

در نتیجه بنظر می‌رسید بعد از مسجل شدن قهرمانی روسیه، نایب قهرمانی آمریکا نیز تا حدود زیادی قطعی باشد و به احتمال زیاد قزاق ها هم روی سکوی سوم تیمی قرار خواهند گرفت و تیم ایران عملاً به عنوانی بهتر از چهارمی نخواهد رسید.

دیدگاه تان را بنویسید