کشتی فرنگی قهرمانی جهان؛

گرایی با حضور در رده بندی سهمیه المپیک گرفت؛ 3 برنز در انتظار شاگردان بنا

نماینده وزن 77 کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان با حضور در دیدار رده بندی مسابقات قهرمانی جهان موفق به کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مسابقات شانس مجدد سه وزن سوم و پایانی (60، 77 و 130 کیلوگرم) رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک از صبح امروز (سه شنبه) در سالن باریس شهر نورسلطان کشور قزاقستان در حال برگزاری است که در وزن 77 کیلوکرم محمدعلی گرایی در دیدار شانس مجدد روی تشک رفت و با پیروزی نزدیک 5 بر 5 مقابل حریفش ضمن حضور در دیدار رده بندی موفق به کسب سهمیه المپیک 20202 توکیو نیز شد.

علیرضا نجاتی در 60 و امیر قاسمی منجزی در 130 کیلوگرم نیز که روز گذشته در نیمه نهایی شکست خورده و شانس حضور در فینال را از دست داده بودند، امشب در دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز مبارزه خواهند کرد.

در وزن 77 کیلوگرم محمدعلی گرایی پس از استراحت در دور اول در دور دوم و در کمتر از 2 دقیقه کیم هیون وو، قهرمان المپیک و جهان از کره جنوبی را شکست داد و گام به مرحله بعدی گذاشت. وی در دور بعد نیز با نتیجه 7 بر صفر مقابل الوین مورس علی یف، دارنده مدال برنز 2017 جهان و نفر سوم اروپا از آذربایجان به برتری دست یافت و راهی یک چهارم نهایی شد، اما در این مرحله با نمایشی ضعیف و پرانتقاد با نتیجه 9 بر یک مغلوب مایکل کسیدیس، برنده مدال برنز بازیهای اروپایی و نفر پنجم جهان در سالهای 2017 و 2018 از سوئد شد و شانس حضور در نیمه نهایی را از دست داد، اما با توجه به حضور حریفش در فینال گرایی شانس ادامه کار برای کسب مدال برنز و سهمیه المپیک را بدست آورد. 

گرایی در رقابتهای شانس مجدد صبح امروز به مصاف دانیل کاتاراگا، قهرمان امیدهای جهان و نفر سوم بزرگسالان اروپا از مولداوی رفت که با نتیجه .. بر .. به پیروزی رسید و ضمن حضور در دیدار رده بندی موفق به کسب سهمیه بازیهای المپیک 2020 توکیو نیز شد. نماینده وزن 77 کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان امشب در دیدار رده بندی به مصاف کاراپت چالیان از ارمنستان خواهد رفت.

* نتایج کشتی گیران کشورمان نیز به شرح زیر است:

در وزن 60 کیلوگرم که 39 نفر حضور دارند، علیرضا نجاتی در دور نخست با نتیجه 9 بر صفر مقابل سیداله تاژایف از ترکمنستان به پیروزی رسید. وی در دور بعد به مصاف هایتم محمود فهمی از مصر رفت و با نتیجه 3 بر یک او را شکست داد. نجاتی در این مرحله با نتیجه 7 بر صفر مقابل کیم سئونگ هاک از کره جنوبی به برتری دست یافت و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در دور بعد نیز با نتیجه 3 بر یک از سد ایوو آنگلوف، قهرمان 2013 جهان و نایب قهرمان 2017 اروپا گذشت و ضمن کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو گام به نیمه نهایی گذاشت. نجاتی برای حضور در فینال به مصاف کنچیرو فومیتا، قهرمان 2017 جهان از ژاپن رفت، اما با نتیجه 10 بر یک باخت و به دیدار رده بندی رفت تا امشب دا برای کسب مدال برنز مبارزه کند.

در وزن 130 کیلوگرم که 31 کشتی گیر حضور دارند، امیر قاسمی منجزی در دور نخست با نتیجه 3 بر یک مقابل استپان داوید از چک به پیروزی رسید. وی در دور بعد دست به کار بزرگی زد و با نتیجه 6 بر 4 از سد سرگئی سیمینوف، قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از روسیه گذشته و راهی مرحله بعد شد. وی در مرحله یک چهارم نهایی نیز با نتیجه 3 بر یک مامین جان عبداله یف، قهرمان بازیهای آسیایی و نایب قهرمان آسیا از ازبکستان را شکست داد و علاوه بر حضور در مرحله نیمه نهایی سهمیه المپیک در این وزن را نیز قطعی کرد. قاسمی برای حضور در فینال به مصاف اسکار پینو هیندز از کوبا رفت، که با نتیجه 6 بر 2 شکست خورد و شانس حضور در فینال را از دست داد. قاسمی امشب در دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز به میدان خواهد رفت.

نمایندگان کشورمان در اوزان برگزار شده تنها صاحب یک مدال برنز توسط سعید عبدولی در وزن 82 کیلوگرم شده بودند.

 

دیدگاه تان را بنویسید