گزارش جی پلاس

اختلاف علنی بازیگر و بازیگردان! / موانع داورزنی برای بازگشت به والیبال؟

مهلت قانونی ثبت نام انتخابات فدراسیون والیبال با اتفاق های جالبی به پایان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ هرچقدر که ۹ روز اول ثبت نام از نامزدهای انتخابات والیبال بی سر و صدا و خلوت بود، روز دهم  پر از اتفاق‌های جالب و عجیب شد.

در روز یکشنبه (دیروز - 24 شهریور 98) که آخرین روز ثبت نام‌ها بود، هر دو نامزدی که همه تصور می‌کردند یکی از آن‌ها وارد انتخابات خواهد شد، در ساعت‌های پایانی ثبت نام کردند.

افشین داوری ( سرپرست کنونی فدراسیون) و محمدرضا داورزنی ( معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان) دو نامزدی بودند که در ساعت‌های پایانی مهلت قانونی ثبت نام کردند. با این حال ساعتی پس از ثبت نام داوری، وزارت ورزش وارد ماجرا شد و استعفای سرپرست والیبال را نپذیرفت تا بالاخره خودی نشان دهد.

اختلاف جدی؟

از ماه‌ها پیش تمام شواهد گویای این بود که در صورت عدم ورود داورزنی به انتخابات، بازیگر کنونی او در والیبال یعنی داوری کاندید شده و وارد گود انتخابات می‌شود.

با این حال از آغاز روند ثبت نام، حرف و حدیث‌هایی درباره اختلاف میان داوری و داورزنی شنیده شد. اختلافی مبنی بر آنکه داوری دیگر گزینه آلترناتیو و مورد حمایت داورزنی نیست و شخص دیگری برای این جایگاه وارد انتخابات شده است و به داوری گفته شده قید حضور در انتخابات را بزند.

در نهایت که خود داورزنی هم ثبت نام کرد و داوری دستش خالی ماند. به همین خاطر هم گویا قید همه چیز را زد و در وسط مسابقات قهرمانی آسیا از سرپرستی فدراسیون کناره‌گیری و‌ در انتخابات ثبت نام کرد! این تصمیم یعنی به نوعی علنی کردن اختلافش با داورزنی. اختلاف بازیگردان پشت صحنه و بازیگر روی صحنه والیبال! البته که تصمیم انتهاری‌اش به درب بسته خورد و مجبور شد در فدراسیون بماند.

پرونده‌های شخصی و بازنشتگی

یکی از عواملی که جایگاه داورزنی در وزارت ورزش را متزلزل و او را به نوعی وادار به بازگشت به والیبال کرد، پرونده‌های شخصی او بود که پای نهادهای نظارتی و قضایی را هم به ماجرا باز کرده بود. پرونده‌هایی که ممکن است حتی به قیمت عدم تایید صلاحیت داورزنی هم برای او تمام شود و به همین خاطر او را در ثبت نام و‌حضور در انتخابات مردد کرده بود.

از طرف دیگر اینطور که شنیده می‌شود داورزنی بلافاصله پس از انفصال از عنوان کنونی خود، بازنشسته اعلام شده و طبق قانون نمی‌تواند رئیس فدراسیون والیبال شود. شنیده می‌شود در لیستی که از معاونت پشتیبانی خود وزارت ورزش هم به نهادهای نظارتی ارسال شده، نام داورزنی در صدر بازنشسته‌هاست.

این‌ها عوامل مهمی هستند که بر سر راه ریاست دوباره او در والیبال قرار دارند و از طرف دیگر، او را نیازمند داشتن برنامه دوم می‌کند.

برنامه‌ای که به نظر می رسد باید نامزد مورد اعتماد او نیز داشته باشد تا در صورت تایید نشدن خودش، از آن نامزد حمایت کند و در صورت موفقیت در انتخابات، همچنان از پشت پرده، در والیبال ایران ورود مدیریتی کند!

دیدگاه تان را بنویسید