چند روزی همقدم با شهید هاشمی-۹

کشف نفتی و ماجرای پیدا شدن پیکر سید علی

مشغول کندن و حفر منطقه برای یک کشف نفتی بودند که با استخوان هایی مواجه شدند که مشخص شد یکی از آنها سید علی است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: قرار بود در یکی از ماموریتهای بزرگ وزارت نفت یک کشف فنی نفتی در هورالعظیم صورت گیرد و باید هر کدام از مسیرهای منتهی به آن نقطه تا مسافت چهل متری از مواد منفجره پاکسازی می شد. سال نو شده بود و این عملیات همچنان ادامه داشت که نیروهای عملیاتی به خطوط مرزی رسیدند. علی پور که از همرزمان و نزدیکان شهید هاشمی(1) بود به نیروهای تحت امرش دستور داد تا اگر در مسیر عملیات به استخوان یا پوتینی یا هر نشانه دیگری برخورد کردند خیلی فوری او را مطلع کنند.

در مسیر عملیات، خطی به نام پنج هزار بود که از صفر مرزی عبور می کرد و به علت مرزی بودن منطقه، بچه های شرکت نفت نمی توانستند به کار ادامه دهند و تا حدود 200 متر عقب آمدند و پشت قرارگاه خاتم قرار گرفتند. در همین اوضاع و احوال بود که صدایی از بیسیم علی پور را فوری به سمت بچه ها خواند و وقتی رسید متوجه شد که آنها یک سری استخوان پیدا کرده اند.


بچه ها با دست استخوان ها را جمع کردند و گروه تفحص را خبردار کردند و علی پور که محل شهادت سید را می شناخت به آنها تاکید کرد که باید پیکر سید علی نیز میان همین استخوانها باشد و... (2)

 

1. شهید سید علی هاشمی، فرمانده قرارگاه سری نصرت که در آخرین روزهای جنگ یعنی در چهارم تیرماه سال 67 به شهادت رسید و پیکر مطهرش 22 سال در گمنامی بود.

2. از خاطره محمد علی پور از همرزمان شهید.

 

دیدگاه تان را بنویسید