کشتی فرنگی قهرمانی جهان؛

نجاتی به فینال نرسید/ محمدعلی گرایی راهی گروه بازنده‌ها شد

در آخرین روز از از مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان سه نماینده ایران روی تشک رفتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در ادامه رقابت‌های ۳ وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۱۹ در نورسلطان پایتخت قزاقستان، محمد هادی ساروی نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران که روز گذشته با شکست ۴-۳ برابر آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان راهی گروه بازنده‌ها شده بود، برابر جنک ایلدم دارنده مدال‌های برنز جهان و المپیک از ترکیه به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۷ بر ۵ شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. ساروی اگر به مسابقه رده بندی می‌رسید، سهمیه المپیک را بدست می آورد.

با این حساب کشتی فرنگی ایران در کسب سه سهمیه المپیک در اوزان، ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم ناکام ماند و باید در مسابقات گزینشی المپیک بدنبال این سه سهمیه باشد.

حامد تاب (۶۷ کیلوگرم)و رامین طاهری (۸۷ کیلوگرم)، ۲ نماینده دیگر ایران در ۳ وزن دوم بودند که با شکست مقابل رقبایشان حذف شدند.

ساروی در جریان رقابت‌های مقدماتی وزن ۹۷ کیلوگرم که روز گذشته(یکشنبه) برگزار شد، در دور نخست مقابل پیتر اوهلر دارنده مدال نقره جوانان جهان ۲۰۱۲ از آلمان با نتیجه ۵ بر یک به برتری رسید، سپس در دومین مبارزه برابر کریل میلوف دارنده مدال نقره جهان ۲۰۱۸ از بلغارستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۷ بر ۳ به پیروزی رسید. وی در سومین مبارزه نیز روسیلو از کوبا رادر یک مبارزه حساس ۵ بر ۴ شکست داد و به یک چهارم نهایی رسید اما در این مرحله مقابل آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان در یک مبارزه نزدیک ۴ بر ۳ شکست خورد و راهی گروه بازنده‌ها شد.

 امیر قاسمی منجزی نماینده سنگین وزن ایران و دارنده مدال‌های طلای آسیا در سومین مبارزه برابر حریف ازبک ۳ بر یک به برتری رسید و ضمن راهیابی به نیمه نهایی موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ شد. قاسمی منجزی در سال ۲۰۱۶ هم سهمیه المپیک گرفت اما ملی پوش ایران در المپیک ریو نبود.

 منجزی پیش از این در دور نخست ۳ بر یک مقابل دیوید از جمهوری چک به برتری رسید و در دومین مبارزه نیز برابر سرگئی سیمینوف قهرمان ۲۰۱۸ جهان و دارنده مدال برنز المپیک از روسیه به روی تشک رفت و در پایان در حالیکه ۴ بر صفر از حریف عنوان‌دار خود عقب بود در سه دقیقه دوم با حمله‌های مداوم حریف خود را از نفس انداخت و در نهایت به برتری ۶ بر ۴ رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

همچنین علیرضا نجاتی در ۶۰ کیلوگرم نیز در مرحله یک چهارم نهایی برابر ایوو آنگلوف کشتی‌گیر کهنه‌کار بلغار و دارنده مدال طلای جهان ۲۰۱۳ و برنز جهان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسید و ضمن صعود به نیمه نهایی موفق شد دومین سهمیه را برای کشتی فرنگی ایران در المپیک ۲۰۲۰ بدست بیاورد.

نجاتی پیش از این در دور نخست به مصاف سیداله تاژایف از ترکمنستان رفت و در پایان با نتیجه ۹ بر صفر به برتری رسید و راهی دور بعد شد. وی در دور بعد هایتم محمود فهمی از مصر را ۳ بر یک شکست داد و در سومین مبارزه نیز ۷ بر صفر سئونگ هاک کیم دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۷ از کره جنوبی را شکست داد و به یک چهارم نهایی رسید.

اما محمد علی گرایی در ۷۷ کیلوگرم دیگر نماینده ایران در این رقابت‌ها بود که در سومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی برابر آلکس کسیدیس از سوئد به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه عجیب 9 بر یک شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.

گرایی برای اینکه بتواند در گروه بازنده‌ها برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند باید منتظر صعود رقیب سوئدی به فینال باشد، در غیر اینصورت از دور رقابت‌ها کنار خواهد رفت.

گرایی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل کیم هیون وو قهرمان المپیک و جهان از کره جنوبی در مدت زمان 2 دقیقه به برتری 8 بر صفر رسید و در دومین مبارزه نیز برابر الوین مورسالیف دارنده 2 مدال برنز جهان از آذربایجان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع 7 بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد.

ایران در اوزان ۶۷ ،۸۷ و ۹۷  کیلوگرم سهمیه المپیک را در این رقابت‌ها از دست داد.

 علیرضا نجاتی نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم ایران در دیدار نیمه نهایی برابر فومیتا از ژاپن به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه سنگین ۹ بر یک شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. وی برای کسب مدال برنز فردا (سه‌شنبه) به روی تشک می‌رود.

محمدعلی گرایی نیز در وزن ۷۷ کیلوگرم که در مرحله یک چهارم نهایی برابر حریف سوئدی خود شکست خورده بود با توجه به صعود رقیبش به فینال، راهی گروه بازنده‌ها شد تا از صبح فردا(سه‌شنبه) برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند.

کشتی فرنگی ایران تاکنون توسط سعید عبدولی در وزن ۸۲ کیلوگرم به یک مدال برنز رسیده است. همچنین سه نماینده ایران در سه وزن پایانی به یک چهارم نهایی رسیده اند و با یک پیروزی دیگر سهمیه المپیک بدست می آورند.

دیدگاه تان را بنویسید