جی پلاس

جانشین مجتبی جباری در لیگ ژاپن چه می کند؟

آریا هاسه‌گاوا که قرار بود جانشین مجتبی جباری در تیم ملی شود، در جی‌لیگ درخشید و به تعویض طلایی مربی ناگویا تبدیل شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، آریا جسور هاسه‌گاوا را به یاد دارید؟ بازیکن ایرانی- ژاپنی که قبل از جام جهانی 2014 مورد توجه کارلوس کی‌روش قرار گرفت تا به عنوان جانشین مجتبی جباری به تیم ملی بیاید و برای ایران بازی کند. این اتفاق البته رخ نداد و هاسه‌گاوا که فکر می‌کرد می‌تواند روزی به عضویت تیم ملی ژاپن دربیاید با پیشنهاد ایران، آن هم در لحظات آخر مخالفت کرد.

هاسه‌گاوا فوتبال خود را در یوکوهاما مارینوس آغاز کرد، سپس به توکیو و سرزو اوزاکا رفت و یک فصل هم برای رئال ساراگوسا در لیگ دو اسپانیا بازی کرد. این هافبک تهاجمی بعد از بازگشت به لیگ ژاپن پیراهن شونان بیلمار و اومیا آریجا را پوشید و حالا هم دومین فصل حضور در ناگویا گرامپوس‌ایت را پشت سر می‌گذارد.

_imagenak4q1658940x529_175125bc

آریا هاسه‌گاوا در هفته بیست و ششم جی‌لیگ ژاپن موفق شد دروازه شیمیزو اس‌پالس را باز کند و نام خود را بار دیگر سر زبان‌ها بیندازد. او در این بازی که با نتیجه 3 بر 2 به سود حریف تمام شد، از دقیقه 73 جای آکاساکی را در زمین گرفت و تنها یک دقیقه بعد موفق شد دروازه شیمیزو را باز کند. هاسه‌گاوا در این بازی به تعویض طلایی ناگویا تبدیل شد تا رسانه‌های ژاپنی به تعریف و تمجید از او بپردازند.

هاسه‌گاوا این فصل 24 بار در ترکیب ناگویا قرار گرفته و با پیراهن شماره 9 این تیم 2 گل نیز به ثمر رساند. آمار این بازیکن 30 ساله در جی‌لیگ کاپ اما بهتر است، به طوری که 7 بازی برای ناگویا انجام داده و 3 بار دروازه حریفان را باز کرد. هاسه‌گاوا که برای تیم‌های پایه ژاپن بازی کرده، با ناگویا در رده یازدهم جی‌لیگ در فصل 2019 قرار گرفته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید