گفت و گوی جی پلاس درباره مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان

رنگرز: باید به بنا و انتخاب هایش اعتماد کنیم/ قرعه سختی نصیبمان شد

قهرمانی سابق کشتی فرنگی جهان معتقد است کشتی گیران ایران در روز اول مسابقات قهرمانی جهان قرعه سختی نصیبشان شد اما باید برای اظهار نظر درباره تیم، تا روز آخر مسابقات صبر کرد.

لینک کوتاه کپی شد

 تیم ملی کشتی فرنگی ایران در روز اول رقابت‌های قهرمانی جهان، با چهار نماینده روی تشک رفت. چهار نماینده‌ای که البته سه تای آن‌ها در کشتی‌ها اولیه خود شکست خوردند و از میان آن‌ها تنها سعید عبدولی با شکست حریفان خود راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.

حسن رنگرز قهرمانی سابق کشتی فرنگی جهان در گفت و گو با جی پلاس درباره عملکرد ملی‌پوشان ایران در رقابت‌های جهانی قزاقستان، اظهار کرد: « به نظر من بچه‌های ایران قرعه‌های دشواری داشتند. کشتی‌گیران جوان ایران که اغلب‌ آن‌ها نخستین تجربه جهانی‌شان را در رده‌ بزرگسالان پشت سر می‌گذارند، با حریفان با تجربه و عنوان‌داری روبرو شدند و کار برایشان سخت شد و در نهایت هم سه نفرشان در همان دورهای اول شکست را پذیرا شدند.»

رنگرز درباره سه کشتی‌گیر بازنده ایران در روز اول، گفت: «در وزن 55 کیلوگرم، ناصر پور پس از برد خوب در دور اول، در دور دوم مقابل کشتی‌گیر ازبک قرار گرفت که قهرمان آسیا بود و نتوانست از پس این کشتی‌گیر بربیاید. یونس دلخانی‌ هم از آن طرف به کشتی گیر روسی باخت که قهرمانی جهان را در کارنامه دارد و یکی از عوامل اصلی باختش، قرعه دشوارش بود.»

او ادامه داد: « در 72 کیلو امین کاویانی نژاد شاید می‌توانست کشتی بهتری بگیرد اما به حریف گرجی باخت. از او با دو عنوان قهرمانی در جوانان جهان انتظار بیشتری می‌رفت اما تجربه نشان داده که همه جوان‌ها از پس تفاوت سطح و جو مسابقات جوانان و بزرگسالان بر نمی‌آیند و نمی‌تواند در اولین تجربه‌ها موفق باشند.»

رنگرز به تنها صعود کرده ایران در روز اول به نیمه نهایی نیز، اینطور اشاره کرد: « سعید عبدولی تنها کشتی گیری است که به نیمه‌نهایی صعود کرده. او نشان داد که اگر در اختیار باشد، دلاورانه و مسلط کشتی می‌گیرد و روی تشک به خوبی می‌جنگد. البته او هم در نیمه نهایی اشتباه کرد و نتوانست به فینال راه پیدا کند.»

قهرمانی سابق کشتی فرنگی جهان درباره ادامه کار کشتی‌گیران ایران در جام جهانی هم به جی پلاس گفت: « کار اصلی ایران تازه از فردا (یکشنبه 24 شهریور) آغاز می‌شود و کشتی گیران اوزان المپیکی روی تشک می‌روند. نفراتی که اصل هدف و اولویت تیم هستند تا بتوانند کسب سهمیه کنند. پس باید به این تیم زمان دهیم و اجازه دهیم همه نفراتش روی تشک بروند و بعد درباره آن‌ها اظهار نظر کنیم. به هر ترتیب بنا جسارت و شهامت به خرج داده و این جوانان را به مسابقات جهانی برده و باید به او و انتخا‌ب‌هایش اعتماد کنیم.»

 

دیدگاه تان را بنویسید