سقوط جوان ۲۷ساله از ارتفاعات دربند/ انتقال مصدوم توسط بالگرد انجام شد

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران با بیان اینکه یک جوان ۲۷ ساله از ارتفاعات دربند سقوط کرده است، گفت: انتقال مصدوم توسط بالگرد انجام شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ ابراهیم تاجیک نوری اظهار کرد: بعد از ظهر امروز درپی اعلام مردمی به مرکز پشتیبانی و عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمرشمیرانات مطلع شدیم یک نفر در ارتفاعات منطقه دربند پایین تر از پدداوودی، سقوط کرده است.

 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران با بیان این که یک تیم نجات از پایگاه امداد و نجات دربند به محل حادثه اعزام شد، افزود: یک تیم امداد و نجات به محل حادثه اعزام که پس از رسیدن به محل حادثه مشخص شد جوان ٢٧ساله در اثر بی احتیاطی از روی درخت سقوط کرده است.

تاجیک نوری گفت: پس از رسیدن تیم عملیاتی و ارزیابی های اولیه و ثانویه مشخص شد این فرد از ناحیه ستون فقرات و شکم دچار تروما و آسیب شدید شده است.

وی با بیان این که این مصدوم توسط بالگرد به مرکز درمانی انتقال پیدا کرد، ادامه داد: پس ازانجام اقدامات اولیه توسط تیم عملیاتی و با توجه به کاهش سطح هوشیاری مصدوم سریعا درخواست بالگرد شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران عنوان کرد: مصدوم توسط نجاتگران فیکس و توسط بالگرد جمعیت هلال احمر به مرکزی درمانی اعزام شد.

تاجیک نوری در پایان خاطر نشان کرد: ارتفاعات دربند میزبان کوهنوردان و کوهپیمایان در روزهای تعطیل و پایان هفته ها است اما در برخی از مواقع بر اثر بی‌احتیاطی شاهد حوادث ناگوار هستیم و امیدواریم هم وطنان در مسیر ارتفاعات دقت لازم را داشته باشند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران با اشاره به این که شماره ۱۱۲ به عنوان ندای امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران در طول شبانه روز آماده دریافت اطلاعات حوادث است، اضافه کرد: هم وطنان می توانند در صورت بروز حوادث با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس حاصل کنند تا اولین تیم امداد و نجات جهت خدمات رسانی به محل حادثه اعزام خواهند شد‌.

 

دیدگاه تان را بنویسید