در گفت و گو با جی پلاس؛

جلالی: امیدواریم تیم ملی بهتر کار کند/ هجومی شدیم اما خط دفاع مشکل دارد

کارشناس فوتبال ایران می گوید امیدواریم که در بازی های آینده تیم ملی بهتر از این کار کند. این تیم با استمرار حضور کادرفنی و اجرای تاکتیک های ویلموتس هماهنگ تر خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی خود در انتخابی جام جهانی 2022 به پیروزی راحتی مقابل هنگ کنگ دست یافت و توانست این تیم را با دو گل شکست دهد تا گام خوبی در آغاز این رقابت ها بردارد.

تیم ملی در این بازی با دفاع چند لایه هنگ کنگ روبه رو شد ولی توانست از دو موقعیت خطرناک خود بهره ببرد و گلزنی کند و چند موقعیت هم از جمله شوت انصاری فرد که به دیرک برخورد کرد، از دست رفت.

مجید جلالی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر هنگ کنگ، اظهار کرد: بازی خوبی را از تیم ملی شاهد بودیم. برای نخستین بازی عملکرد خوبی داشتیم. می توانیم امیدوار باشیم که در بازی های آینده تیم ملی بهتر از این کار کند. این تیم با استمرار حضور کادرفنی و اجرای تاکتیک های ویلموتس هماهنگ تر خواهد شد.

کارشناس فوتبال ایران با بیان اینکه هنوز تیم به هماهنگی کامل نرسیده گفت: ناهماهنگی در برخی از صحنه ها بین بازیکنان مشهود بود. ما در بخش هجومی حرکات جدیدی را انجام دادیم و نشان دادیم که به سمت بازی هجومی حرکت کردیم. محک اصلی تیم ملی در بازی برابر تیم های عراق و یمن خواهد بود و باید دید تاکتیک های هجومی ویلموتس تا چد حد کارساز است.

او به وجود برخی اشتباهات در خط دفاعی اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه تیم ملی طی ۸ سال حضور کی‌روش، خط دفاع مستحکمی داشت اما در این دیدار خط دفاع تیم ملی هماهنگی همیشگی را نداشت و گاهی بازیکنان اشتباهاتی را انجام دادند و هنگ‌کنگی‌ها هم نتوانستند از این فرصت‌ها به خوبی استفاده کنند. ویلموتس در کنار کار روی مسائل هجومی باید فکری به حال نقاط ضعف تیم ملی در خط دفاعی کند.

جلالی خاطرنشان کرد: از زمان رفتن کی روش و آمدن ویلموتس این اشتباهات در خط دفاعی وجود دارد و ما دیدیم که بیرانوند دو بار با هنگ کنگی ها تک به تک شد. نباید این شکاف ها در خط دفاعی ایجاد شود. بازی بی نقص به گونه ای است که ما در خلال حمله روی دروازه حریف، در خط دفاعی هم بدون مشکل ظاهر شویم.

مربی سابق پیکان یادآور شد: با آمدن ویلموتس سبک بازی تیم ملی تغییر کرده است. البته برای اینکه این مربی بتواند تمام تفکرات خود را در تیم ملی اجرایی کند، باید به او زمان بدهیم اما طی چند بازی اخیر کاملا مشهود بود که تیم ملی دست از بازی دفاعی برداشته و به بازی هجومی روی آورده است. در همین بازی برابر هنگ‌کنگ چندین و چند فرصت گلزنی به دست آمد که نشان از تغییر تاکتیک تیم ملی بود

جلالی همچنین درباره عملکرد بازیکنان خط حمله تیم ملی هم تصریح کرد: سانترهای خوبی روی دروازه انجام شد و در مجموع کار هجومی تیم خوب بود.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی فوتبال ایران با هدایت ویلموتس پتانسیل صعود به جام جهانی را دارد یا خیر، به جی پلاس گفت: تیم ملی شرایط خوبی دارد و الان یکی از تیم‌های برتر آسیا محسوب می‌شود. بنابراین می‌تواند به عنوان نماینده آسیا، به جام‌جهانی صعود کند.

دیدگاه تان را بنویسید