گفت و گوی جی پلاس/ در پی نتایج ضعیف تیم ملی امید؛

داریوش یزدانی: کار تیم امید برای صعود به المپیک سخت تر از هر دوره ای است/ نسل های قبل قوی تر بودند

مربی ایران شاغل در فوتبال آمریکا می گوید کار نسل فعلی فوتبال ایران برای صعود به المپیک سخت تر از هر دوره ای است.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی فوتبال امید که برای حضور در المپیک آماده می شود طی روزهای گذشته دو دیدار تدارکاتی برابر ازبکستان برگزار کرد که در بازی نخست یک بر صفر و در بازی دوم با حساب 4 بر یک شکست خورد.

شکست تیم امید در شرایطی رقم خورد که فرهاد مجیدی نخستین بازی بین المللی خود در قامت سرمربی را پشت سرگذاشت اما امید نمازی از روزهای گذشته به عنوان مربی به تیم ملی ایران اضافه شده است.

داریوش یزدانی، بازیکن سابق تیم های ملی فوتبال ایران و استقلال در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس؛ درباره نتایج این تیم در بازی مقابل ازبکستان، اظهار می کند: نتیجه، در بازی تدارکاتی ملاک نیست اما خوردن 4 گل نشان از یک مشکل جدی دارد که خود فرهاد مجیدی باید از آن مطلع باشد چون کسی هم بازی ها را مشاهده نکرد.

وی با بیان اینکه هنوز برای قضاوت درباره تیم ملی امید زود است، گفت: درست است که زمان کمی تا شروع انتخابی المپیک 2020 باقی مانده اما مجیدی بعد از رفتن کرانچار هدایت این تیم را بر عهده گرفت و زمان کمی برای رفع مشکلات تیمش در اختیار داشته است. کار در تیم ملی به علت برگزاری موقتی اردوها مشکل تر است. او باید در حداکثر زمان بهترین بازیکنان را شناسایی و در تیم ملی به هماهنگی برساند.

به گزارش جی پلاس؛ تیم ملی امید باید در دی ماه بازی های خود را برای کسب سهمیه المپیک برگزار کند و در گروه دشواری هم قرار دارد.

یزدانی درباره شانس ایران برای کسب سهمیه المپیک تاکید کرد: واقعیت این است تیم ملی امید به نسبت تیم های قبلی تجربه و توانمندی کمتری دارد اما همه چیز تجربه و توانمندی نیست. باید دید سرمربی چطور تیم را آماده می کند و بازیکنان با چه آمادگی ای پا به رقابت ها می گذارند. دوست دارم به المپیک 2020 صعود کنیم ولی شانس ایران کمتر از هر دوره ای است.

وی خاطرنشان کرد: ما در طول 40 سال گذشته به همراه بهترین نسل های خودمان هم به المپیک نرفتیم و در هر دوره کارمان سخت تر شده است. وظیفه سنگینی روی دوش فرهاد مجیدی و این نسل است اما تنها راه حل ممکن برگزاری اردوها و بازی های تدارکاتی بیشتر است تا بازیکنان به هماهنگی برسند و مشکلات رفع شود.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره اضافه شدن امید نمازی به تیم ملی امید هم به جی پلاس می گوید: فکر نمی کردم نمازی به تیم ملی امید برود و به عنوان مربی فعالیت کند. با این حال اضافه شدن او را مثبت می بینم. اگر این اتفاق منجر به همکاری و همراهی بیشتر مربیان شود، قطعا مثمرثمر خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید