محبوب ترین شاسی بلندهای ایران + عکس

نگاهی به برترین محصولات بازار ایران که با قیمتی مناسب شما را در تجربیات آفرود و طبیعت‌گردی هرگز تنها نمی‌گذارند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ گِل‌بازی و صخره‌نوردی و بالا رفتن از تپه‌ها را با هر خودرویی نمی‌توان انجام داد. اگر از مالکان کراس‌اوور‌های امروزی هستید، حتماً تجربه شکست در ورود به برخی از عرصه‌های افرود را به یاد دارید. جایی که بهترین‌های بازار امروز ایران از انواع آلمانی و ژاپنی تا ساخته‌های چین و کره، قادر نیستند از آن سربلند بیرون آیند. اگر این سنخ از هیجانات را دوست دارید، این مطلب را بخوانید.

 

اولاً باید بدانید برای آفرود و طبیعت‌گردی نیاز نیست حتماً پول گزاف خرج کنید. هستند خودرو‌های قدیمی و سالخورده‌ای که با داشتن ساختار فنی لازم، کاملاً از پس چالش‌های ورود به مناطق صعب‌العبور برمی‌آیند. دومین چیزی که در این راستا مهم است، تجربه رفقا در این زمینه است.

برخی نام‌ها اعتبار بالایی دارند، اما وقتی پای عمل می‌رسند جا می‌زنند. لازم نیست اینجا نامی از فلان خودرو به میان آید. کافی است عکس‌های آفرود را سرچ کنید تا ببینید کدام خودرو‌ها همیشه در گِل می‌مانند و کدام مدل‌ها هرگز تسلیم نمی‌شوند.

اینجا با شش تن از قهرمانان ارزان و قدیمی آفرود آشنا شوید. یادتان باشد این خودرو‌ها با اندکی لوازم اضافه، به موجوداتی قهار برای طبیعت‌گردی تبدیل می‌شوند. البته در تجربیات‌تان حتماً هوای زمین را هم داشته باشید و همه چیز طبیعت را فدای افزایش آدرنالین خون‌تان نکنید! باقی موجودات هم حق حیات دارند!

جیپ ویلیز ۱۹۸۳

شش آفرودر برای همیشه

با ۳۶ میلیون می‌توانید صاحب این جیپ KM لخت و عور شوید! خودرویی لاغر، مدرن و استخوانی که هیچ چیزی برای حرکت کردن در مسیر‌های شنی، برفی، کوهستانی یا مملو از گل و لای جلودارش نیست و کاملاً به آرمان‌های جدش ویلیز وفادار است.

خودرویی که برای چهار نفر به همراه مقداری وسایل جا دارد و از قضا بادوام، محکم و استوار است و با اندکی سررشته در مکانیکی، قادر خواهید بود ساختار بدوی ساخت و تعمیرش را فهمیده و از نگهداری‌اش لذت ببرید. کلاً خرید جیپ KM چیزی شبیه بازی با قطعات لگو است و بر تجربه شما می‌افزاید.

تویوتا FJ۴۰ لندکروزر ۱۹۸۳

شش آفرودر برای همیشه

با ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون خواهید توانست انواعی از لندکروزر‌های سری FJ۴۰ جنگی یا وارداتی را خریداری و هر جای ایران که خواستید اطراق کنید! فرقی نمی‌کند بالای کوه باشد یا دل یک جنگل، لندکروزر همیشه مأموریتش را به نحو احسن انجام می‌دهد. فقط از این خودرو انتظار راحتی، سفر بی‌سروصدا یا صندلی‌های نرم و راحت نداشته باشید. سال ساخت FJ۴۰ لندکروزر‌های موجود در ایران اغلب به بازه زمانی ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۳ مربوط می‌شود.

میتسوبیشی پاجرو ۱۹۹۲

شش آفرودر برای همیشه

خودرویی با بهای ۱۲۵ تا ۲۰۰ میلیونی که بر تمامی محصولات این گزارش برتری دارد. خودرویی که هم‌زمان با توان حیرت‌انگیز آفرود شما را راحت و آسوده به مقصد می‌رساند. عیب بزرگش، اما مصرف بالای بنزین و بهای بالاتر سرویس‌های دوره‌ای آن است. پاجرو ۹۲ که در انواع و اقسام مختلفی به کشور وارد شده، ظاهر خوشایندی هم دارد و برخلاف دیگر رقبا، خیلی هم لخت و عور نیست. پاجرو که استاد شیب‌زنی است، مسیر‌های سنگلاخی یا لیز را در نهایت آرامش درمی‌نوردد و در عین حال، آب در دل مسافرانش تکان نمی‌خورد.

تویوتا هایلوکس وانت ۲۰۰۲

شش آفرودر برای همیشه

وحشی‌ترین وانتی که از سری RZN هایلوکس به بازار آمده، همین مدل است که در سطحی گسترده وارد ناوگان ناجا در دهه ۷۰ و ۸۰ خورشیدی شد و به خوبی از پس سختی‌های کار در مناطق کوهستانی و بیابانی برمی‌آید.

هایلوکس نسل ششم که هم‌زمان در چند کشور جهان مونتاژ می‌شد، در نسخه‌های موجود در ایران عمدتاً از تایلند وارد شده و کیفیتی نزدیک به نسخه‌های ساخت ژاپن دارند. خودرویی با موتور و گیربکس اقتصادی‌تر، اما پرکشش که در بازه قیمتی ۱۰۰ تا ۱۷۵ میلیون تومان هم‌زمان کار بارکشی و آفرود را به خوبی برای مالکانش انجام می‌دهد.

پاژن وانت ۱۳۸۸

شش آفرودر برای همیشه

تب بازسازی وانت پاژن که نسخه‌های آسیایی لندروور دیفندر هستند، اخیراً شدت گرفته است. خودرویی با قیمتی ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان که البته در نسخه‌های بدون آپشن و لوازم اضافه با بهای ۷۵ میلیون تومان هم خرید و فروش شده و واقعاً جان سخت است. شاسی مستحکم پاژن در کنار موتور‌های دیزلی و بنزینی با کشش مناسب کمک کرده تا پاژن بتواند درست مانند لندروور دیفندر هر جا که خواست برود و با کمترین دردسر، مسافران را به مقصد برساند. حسن مثبت پاژن در مقایسه با لندروور دیفندر قدیمی، مصرف سوخت مناسب و قطعات تزئینی بسیار است.

نیسان رونیز ۱۳۸۲

شش آفرودر برای همیشه

این یکی جدیدترین و خوش استایل‌ترین خودرو آفرودر نیسان در بازار است که نه مثل پاترول در گل می‌ماند و نه همچون ایکس تریل زیاد از حد ظریف است! رونیز که روی شاسی وانت ناوارا ساخته شده، موتور ۱۶۰ اسبی مناسبی دارد و به لطف ارتفاع زیادی که از سطح زمین دارد، به راحتی قادر است مسیر‌های سنگلاخی، گلی و بیابانی را درنوردد.

رونیز‌های سری ۱۳۸۲ و ۱۳۸۳ را می‌توان با بهای ۱۷۵ تا ۲۰۰ میلیون تومان خریداری کرد و بدون ترس از خرابی و تعمیر، به کوه و کمر زد. رونیز خوشبختانه ظرفیت زیادی برای تزئینات دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید