حریفان ایرانی ‌ها در جام جهانی شطرنج ۲۰۱۹ را بیشتر بشناسید

رقابت های جام جهانی شطرنج ۲۰۱۹ از ۱۸شهریور ماه در روسیه برگزار می شود که چهار نماینده ایران در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، نمایندگان شطرنج ایران برای شرکت در جام جهانی ۲۰۱۹ هجدهم شهریورماه راهی روسیه می شوند. این مسابقات در شهر خانتی مانسیسک برگزار خواهد شد. مسابقات جام جهانی شطرنج از ۱۸ شهریور ماه تا ۱۲ مهرماه برگزار می شود. در این مسابقات ۱۲۸ بازیکن از ۴۷ کشور جهان به رقابت با یکدیگر می پردازند. 

در دور اول این رقابت ها نمایندگان ایران حریفان خود را شناخته اند.

علیرضا فیروزجا - آرمن پاشاکیان از ارمنستان

فیروزجا با ریتنیگ بین المللی ۲۷۰۲ در مقابل این حریف ارمنی قرار خواهد گرفت. فیروزجا اکنون در رده ۳۷ جهانی،۱۰ آسیا و  اول ایران قرا دارد. آرمن پاشاکیان با ریتینگ بین المللی ۲۵۹۹ در رده ۲۵۲ جهانی، ۱۸۴ اروپا و ۱۴ کشور خود قرار دارد. 

به نظر می رسد که فیروزجا در بازی اول می تواند این حریف ارمنی را شکست دهد و به دور بعدی رقابت ها صعود کند. فیروزجا در صورت برد این حریف ارمنستانی با یکی از نمایندگان روسیه و یا پرو بازی خواهد کرد.

پرهام مقصودلو -ماکسیم چیگائف از روسیه 

مقصودلو با ریتنیگ بین المللی ۲۶۶۴ در رده ۷۸ جهانی، ۱۶ آسیا و دوم ایران قرار دارد. حریف این شطرنج بازماکسیم چیگائف از روسیه است. این حریف روسی با ریتینگ بین المللی ۲۶۴۴ در رده ۱۱۳ جهانی، ۷۹ اروپا و ۲۶ روسیه قرار دارد.

این بازی می تواند جذابیت های خود را داشته باشد و امید می رود مقصودلو بتواند این شطرنج باز روس را شکست دهد. مقصودلو در صورت برد با یکی از نمایندگان ارمنستان و یا مصر بازی خواهد کرد. احتمال می رود که نماینده ارمنستان بازی با مصر را برنده خارج شود و به دور بعدی راه پیدا کند.

محمد امین طباطبایی - باسم امین از مصر

محمد امین طباطبایی با ریتنیگ بین المللی ۲۶۴۲ در رده ۱۲۲جهان،۲۰ آسیا و۳ ایران قرار دارد. حریف مصری او باسم امین با ریتنیگ بین المللی ۲۶۹۹ در رده ۳۸جهان، اول آفریقا و اول مصر قرا دارد.

طباطبایی قطعا بازی آسانی نخواهد داشت ولی با توجه به عملکرد اخیر این بازیکن امیدواریم که در برابر این حریف قدر مصری یکه تازی کند و بتواند از میدان این رقابت ها با پیروزی خارج شود. طباطبایی در صورت برد این حریف مصری  با یکی از نمایندگان روسیه و یا آمریکا بازی خواهد کرد.

احسان قائم مقامی - یانگ‌یی یو از چین

احسان قائم مقامی با ریتینگ بین المللی ۲۵۴۴ در رده ۴۸۱ جهان، ۶۰ آسیا و ۵ ایران قرار دارد. حریف او یانگ‌یی یو از چین با ریتینگ بین المللی ۲۷۶۳ در رده ۱۰ جهانی، سوم آسیا و دوم کشور چین قرار دارد.

قائم مقامی قطعا بازی دشواری پیش رو دارد. برنده این دیدار با برنده مسابقه هند و ونزوئلا بازی خواهد کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید