بختیاری‌زاده: تیم استقلال لیدر ندارد

مدافع پیشین استقلال با انتقاد از نحوه مدیریت در این باشگاه گفت: با این وضعیت هر فردی می‌تواند در استقلال مدیریت کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سهراب بختیاری‌زاده با اشاره با شرایط استقلال و شروع ناامیدکننده این تیم در لیگ برتر گفت: یکی از اصول موفقیت در هر تیم حفظ اسکلت اصلی و نگه داشتن بازیکنان تأثیرگذار است، مسئله‌ای که در سه چهار سال اخیر در استقلال ندیدیم و این تیم بابت جدایی پرتعداد بازیکنان ضربه خورده است. در این چند سال تعداد زیادی از بازیکنان کلیدی استقلال جدا شدند و این موضوع بیشترین ضربه را در بخش فنی به تیم زد. وقتی تیمی با این همه تغییر مواجه می‌شود طبیعتاً کار سرمربی هم برای هماهنگی بازیکنان سخت‌تر خواهد شد و این موضوع قطعاً هر مربی را به چالش می‌کشد. 

وی تأکید کرد: این هنر مدیریت باشگاه است که بتواند شاکله اصلی تیم را حفط کند. جذب بازیکن جدید هم مهم است، ولی مهمترین موضوع این است که یک باشگاه بتواند کمترین تغییر را برای فصل جدید داشته باشد. این اتفاقات واقعاً جای بحث دارد، اگر وضعیت مدیریت این است، هر کسی می‌تواند در استقلال مدیریت کند. جدایی این همه بازیکن فاجعه است، آقایان یا فوتبال را نمی‌فهمند یا اینکه در جدایی و جذب بازیکن دنبال منافع شخصی هستند. اگر قرار باشد بازیکنان تاثیرگذار خیلی راحت جدا شوند و بازیکنان ضعیف به تیم بیایند، پس مدیریت درست کجا است؟

بختیاری‌زاده با بیان این مطلب که نمی‌توان استراماچونی را مقصر دانست، خاطرنشان  کرد: وقتی چنین شرایطی ایجاد می‌شود از دست مربی چه کاری ساخته است؟ مدیری که خیلی راحت اجازه می‌دهد بازیکنی جدا شود باید جوابگو باشد. این حق باشگاه است که برای چرخه اقتصادی اقدام به فروش بازیکن کند ولی وقتی بازیکنی را از دست می‌دهیم باید یک بازیکن در حد همان کیفیت یا حتی با کیفیت بالاتر را جذب کنیم. در این سال‌ها بازیکنان تاثیرگذاری مثل امید ابراهیمی، کاوه رضایی و خیلی‌های دیگر جدا شدند ولی این همه تغییرات چه سود مثبتی داشت؟

مدافع پیشین آبی‌پوشان افزود: یکی از مشکلات استقلال نبود یک لیدر در تیم است که بتواند روی بازیکنان احاطه داشته بشد، البته برای وریا غفوری احترام زیادی قائل هستم که در زمین مسابقه تلاش می‌کند و همیشه سعی دارد بهترین عملکرد را داشته باشد. متاسفانه این همه تغییر در این سال‌ها به استقلال ضربه زد. آقایان یا درکی از فوتبال ندارند یا از این اتفاقات سود می‌برند.

بختیاری‌زاده اظهار داشت: یک مربی از دل اروپا و کشور ایتالیا به استقلال آورده‌ایم و تجربیات این مربی زیاد است. باید اجازه بدهیم استراماچونی کارش را انجام دهد نه اینکه برخی پیشکسوتان برای این مربی زمان تعیین کنند که مثلا باید تا فلان هفته به استراماچونی زمان بدهیم. باید صبور باشیم و اجازه بدهیم این مربی تفکراتش را در تیم پیاده کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید