پاکسازی ۲۳۰ پاتوق جدید مواد مخدر در تهران

رئیس پلیس پایتخت از برخورد با ۲۳۰ پاتوق جدید مصرف مواد مخدر در پایتخت خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای نخستین مرحله از طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر به نام "طرح ظفر" که پیش از ظهر امروز برگزار شد، اظهار کرد: پس از عملیات‌هایی که پلیس در مناطقی همچون شوش، مولوی، فرحزاد و ... اجرا کرده و منجر به پاکسازی بیش از ۹۰ درصدی پاتوق‌ها و مراکز عرضه و مصرف مواد مخدر شد، پیش بینی می‌کردیم که ممکن است با توجه به ناامن شدن این فضاها برخی از قاچاقچیان و خرده فروشان کلونی‌های جدیدی را برای مصرف مواد ایجاد کرده و به همین دلیل رصد و اقدامات اطلاعاتی خود را در این زمینه آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه با انجام مدت‌ها کار اطلاعاتی و با دستور مقام قضایی عملیات خود را برای برخورد با خرده فروشان مواد مخدر آغاز کردیم گفت: در نهایت هفته گذشته بیش از ۲۳۰ حکم قضایی برای ورود به ۲۳۰ مخفیگاه و پاتوق که به محلی برای عرضه و مصرف مواد مخدر تبدیل شده بود دریافت کرده و تمامی این محل‌ها پاکسازی شد.

رحیمی با بیان اینکه ۳۱۰ خرده فروش در اجرای نخستین مرحله از طرح ظفر دستگیر شدند خاطرنشان کرد: از این افراد مجموعا ۸۰۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد.

به گفته رئیس پلیس پایتخت در اجرای این طرح ۲۵ باند نیز منهدم شد. همچنین ۲۲ قاچاقچی و سرشبکه اصلی توزیع مواد مخدر نیز شناسایی و دستگیر شدند.

رحیمی از پلمب ۱۹ منزل در نقاط مختلف تهران نیز خبر داد و گفت: این منازل به محل‌های مصرف مواد مخدر بدل شده بود که البته با پیگیری‌های بعدی احتمال افزایش تعداد این منازل وجود دارد. علاوه بر آن ۹ دستگاه خودرو و همچنین ۲۵۲ قطعه انواع ادوات و تجهیزات مصرف و خرید و فروش مواد مخدر نیز از این افراد کشف شد.

رحیمی اضافه کرد: در مجموع در اجرای این طرح ۱۳۰۰ خرده فروش، قاچاقچی عمده و معتاد متجاهر دستگیر و جمع‌آوری شدند.

رحیمی با بیان اینکه سال ۹۸ سال پاکسازی تهران از لوث وجود معتادان متجاهر خواهد بود اظهار کرد: قطعا اگر خریدار مواد مخدر نباشد عرضه کننده نیز فعال نخواهد بود. در همین راستا در کنار برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر با معتادان متجاهر نیز برخورد می‌کنیم. ضمن اینکه منظور ما از قاچاقچی، از قاچاقچیان دانه درشت گرفته تا خرده فروشان مواد مخدر است.

رحیمی در مورد اقدامات انجام شده از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر از ابتدای امسال تا کنون نیز گفت: همکاران من در پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در مجموع ۹ تن و ۳۴۵ کیلوگرم مواد مخدر را کشف و ضبط کرده‌اند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۱۵ درصدی داشته است. همچنین طی این مدت ۳۳ باند نیز منهدم شده و ۲۷۲ قاچاقچی عمده دستگیر شدند.
 

 

دیدگاه تان را بنویسید