دمای هوای تهران کاهش می یابد

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه تهران از ابتدای سال، ۱۴۵ روز هوای پاک و سالم داشته است، گفت: دما تا فردا روند کاهشی خواهد داشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حسین شهبازی، مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، درباره وضعیت هوا در پایتخت اظهار داشت: شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی ۷۳ قرار دارد و هوای تهران سالم است؛ همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته این شاخص بر روی عدد ۷۵ قرار داشت و هوا سالم بود. 

وی افزود: از ابتدای سال، تهران ۲۵ روز هوای پاک، ۱۲۰روز هوای سالم و ۲۴ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز هوای سالم برای همه گروه‌ها داشته است. این در حالی است که در مدت مشابه سال پیش، پایتخت ۸ روز هوای پاک، ۱۳۵ روز هوای سالم، ۲۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس داشته است. 

مدیر واحد مدل سازی و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، کاهش میزان ناپایداری جوی در برخی از ساعات امروز با ازدیاد تردد خودروها به وقوع می‌پیوندد و این مسأله تجمع موقتی آلاینده ها را در برخی از ساعات فراهم خواهد کرد. 

شهبازی گفت: همچنین براساس بررسی‌های به عمل آمده، با تغییر شرایط جوی در طول روز، در برخی از ساعات آینده وزش باد نسبتاً شدید با بزرگی بیش از ۵ متر برثانیه از سمت نواحی غربی پیش‌بینی شده که احتمال گرد و خاک محلی و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به همراه خواهد داشت.

وی بیان داشت: همچنین وضعیت کیفیت هوای تهران برای روز آینده در برخی از ساعات در شرایط نامطلوب برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد و دما تا فردا نیز روند کاهشی خواهد داشت. 

 

دیدگاه تان را بنویسید