10 شهر از زنده ترین شهرهای دنیا کدام اند؟

در بررسی هایی که توسط شانگهای انجام شده است ۱۴۰ کشور دنیا با توجه به فاکتورهایی طبقه بندی شده اند و ۱۰۰ تا از زنده ترین شهرهای دنیا راشکل داده اند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، برای تعیین زنده ترین شهرهای دنیا از فاکتورها و مشخصه هایی استفاده می کنیم که اگر شهرهای جهان بتوانند از این فاکتورها امتیاز بالایی کسب کنند به فهرست برترین ها راه پیدا خواهند کرد.

  شهرهای کشورهای اروپایی در بین ۲۰ تا از زنده ترین شهرهای دنیا ۸ جایگاه را به خود اختصاص داده اند و در بین ۱۰ تا از زنده ترین شهرهای دنیا استرالیا و کانادا هر کدام سه جایگاه را در اختیار دارند و دو جایگاه هم به کشور ژاپن اختصاص داده شده است. در این بین لندن در جایگاه ۴۸ و نیویورک در جایگاه ۵۸ قبل از پاریس که در جایگاه ۲۵ است قرار گرفته است.

این طبقه بندی ۱۴۰ شهر را از سرتاسر دنیا مورد بررسی قرار می دهد و ۱۰۰ تا از آنها را به فهرست خود راه میدهد.

برای طبقه بندی این شهرها از فاکتورهایی مثل فرهنگ، سلامت روان، سلامت جسم و تحصیلات استفاده می شود. شهر هایی که در ۲۰ تا از زنده ترین های این فهرست جای گرفته اند توانستند از این فاکتورها امتیاز بالایی کسب کنند.

شهر دمشق در سوریه تنها با کمبو ۳۰ امتیاز نتوانست به این فهرست راه پیدا کند . شهر وین اتریش در این طبقه بندی برای چند سال متوالی توانسته است جایگاه اول را به دست آورد و امسال نیز با بررسی های انجام شده توانست بالاترین نمره در رقابت با سایر شهرها کسب کند.

پس از وین به ترتیب شهرهای ملبورن و سیدنی استرالیا، اوساکا ژاپن و کلگری در کانادا در این فهرست قرار گرفته اند. همچنین در این فهرست می توانیم توسعه یافته ترین شهرهای دنیا را مشاهده کنیم که شمال شهرهای مسکو در روسیه، بلگرید پایتخت صربستان، هانوی پایتخت ویتنام و کی یف اوکراین هستند.

شهرهایی که از  سال گذشته تاکنون شاهد افت امتیاز بوده اند و به رده های پایین جدول نزول پیدا کرده اند عبارتند از: دیترویت آمریکا

ده شهر از زنده ترین شهرهای دنیا عبارتند از: وین در اتریش، ملبورن استرالیا، سیدنی استرالیا، اساکا ژاچن، کلگری و ونکوور و تورنتو کانادا، توکیو ژاپن، کپنهاگن دانمارک و آدلاید استرالیا

 

دیدگاه تان را بنویسید