داور دربی 90 چه کسی خواهد شد؟

احتمالا اولین گزینه‌ای که به ذهن می‌رسد علیرضا فغانی است اما سرشناس‌ترین داور کشورمان شانسی برای قضاوت دربی نخواهد داشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، با توجه به اتفاقات اخیر دیدار استقلال و فولاد و توجه کمیته داوران به داوران جوان‌تر، به نظر می‌رسد این داور تقریبا هیچ شانسی برای قضاوت دربی آخرین روز تابستان نداشته باشد.

گزینه‌های دیگر قضاوت دربی، برادران حیدری(بیژن و پیام) هستند اما آنها در همان مقطع در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا سوت خواهند زد و بنابر این حضور آنها در دربی هم منتفی است. اشکان خورشیدی هم که آخرین دربی را سوت زده و از طرف دیگر مصدوم است. با این حساب دو داور، از دید روزنامه فرهیختگان بیشتر از سایرین شانس قضاوت دربی را دارند.

نفر اول مهدی سیدعلی است. او بعد از فغانی، دومین داور باتجربه لیگ برتر به شمار می‌رود. این داور باتجربه و تهرانی که از کارمندان شهرداری تهران نیز به شمار می‌رود، قضاوت‌های کم‌چالش و کم‌حرف و حدیثی را به نسبت در این مدت اخیر انجام داده و چه‌بسا بتوان با توجه به سابقه و تجربه وی، از سیدعلی به‌عنوان پرشانس‌ترین داور برای قضاوت دربی ۹۰ نام برد.

موعود بنیادی‌فر دومین نفر در لیست داوران بین‌المللی بعد از فغانی به شمار می‌رود و امسال نیز دیدار افتتاحیه لیگ برتر بین پرسپولیس و پارس جم را بدون مشکل خاصی قضاوت کرد. البته برخلاف سیدعلی، بنیادی‌فر معمولا قضاوت‌های پرحرف و حدیثی را در فصول گذشته برای سرخابی‌ها انجام داده و چه‌بسا همین موضوع شانس‌های این داور برای قضاوت در دربی 90 را به میزان بسیار کمی نسبت به سیدعلی کاهش دهد. با این حال گفته می‌شود وی شانس برابری نسبت به سیدعلی برای قضاوت بازی حساس هفته چهارم دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید