عقد موقت دختر ۱۰ ساله با پسر ۲۲ ساله کهگیلویه و بویراحمدی باطل شد

رئیس دادگستری شهرستان بهمئی از ابطال عقد موقت دختر ۱۰ ساله با پسر ۲۲ ساله در این شهرستان خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علی سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بهمئی‌ اظهار داشت: در چند روز اخیر شاهد انتشار فیلمی با عنوان «عقد دختر بچه‌ای 10 ساله با مردی 30 ساله» بودیم که با همکاری دستگاه‌های متولی و حوزه قضایی مسئله را پیگیری کردیم.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و آوردن عاقد، داماد و اولیای دختر 10 ساله متوجه شدیم که داماد 22 سال سن دارد و به رسم طایفه‌ای و عشیره‌ای و رسومات محلی  که در شهرستان بهمئی رایج است دختر را برای پسر نامگذاری کرده‌اند تا بعد از گذشت 6 سال که دختر به سن قانونی برای همسر‌داری برسد، ازدواج کنند.

سعیدی با بیان اینکه  خانواده دختر و پسر در اظهارات خود گفته‌اند که برای اینکه دختر و پسر از نظر قانونی و شرعی به همدیگر محرم  باشند اقدام به چنین عملی  کرده‌اند، بیان کرد: هر پدری که در سن کوچک دختر خود را مجبور به ازدواج کند مجرم است و این جرم برای عاقد و داماد هم محسوب می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان بهمئی به ابطال عقد موقت دختر 10 ساله اشاره کرد و افزود: با راهنمایی و ارشاد پدر و داماد  توسط مشاورین دادگاه طبق ماده 50 حمایت از خانواده با بذل مهریه از طرف پدر عروس و بزل  مدت از طرف داماد عقد این دختر ده ساله و پسر 22 ساله با رضایت هر دو خانواده ابطال شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید