شرطی که آذری برای استقلال گذاشت

مدیرعامل سابق ذوب‌آهن که این روزها بحث رفتنش به استقلال داغ است می‌گوید فقط در صورتی به این باشگاه می‌رود که شرح وظایف و اختیارات مشخصی داشته باشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سعید آذری، مدیرعامل سابق باشگاه ذوب‌آهن اظهار کرد: اینکه مردم به من محبت دارند به واسطه عملکردی است آدم‌ها از خودشان به جا می‌گذارند. به نظر من کنترل کردن باشگاه‌های بزرگ سختی‌ها و آسانی‌های خاص خودش را دارد. باشگاه‌های بزرگ ظرفیت‌های بزرگی هم دارند ولی چالش‌هایشان هم بزرگ و وحشتناک است. اینکه یک مدیر مسئولیتی می‌پذیرد با همه وجودش می‌داند که چه اتفاقی در آن مجموعه میفتد. کنترل کردن باشگاه‌های بزرگ مهارت‌های خاصی می‌خواهد ولی من این را قبول ندارم که کار نشدنی است.

او ادامه داد: لطف و محبت مردم که بهترین قاضی هستند یک طرف قضیه است ولی انتخاب یک مدیر مستلزم این است که مجمع شرکت‌ها تصمیم بگیرد و هیات مدیره جلساتی را برگزار کند و فرد منتخب را به مجمع معرفی کند و مجمع هم بپذیرد. الان آقای فتحی دوست و همکارم که در حال مدیریت باشگاه استقلال است و به این شکل او را تحت فشار گذاشتن باعث می‌شود معایبش به تیم برگردد. من از هواداران عاشق استقلال می‌خواهم از مدیریت، تیم و بازیکنانشان حمایت کنند. اگر یک روزی هم بنا بر تغییر باشد، اعضای مجمع استقلال و پرسپولیس افراد حاذقی هستند و هر وقت حس کنند نیاز به تغییر است انجام می‌دهند. به نظرم در این برهه حساس قبل از دربی هواداران استقلال تمام تمرکزشان را روی تیمشان بگذارند.

آذری درباره صحبت‌های فتحی هم بیان کرد: من صحبت‌های آقای فتحی را در تلویزیون گوش کردم. امروز هم یک کلیپ دیدم که آقای فتحی ابراز نارضایتی می‌کند و در چهره‌اش خستگی خاصی دیدم. او گفت که برای استقلال مناقصه می‌گذارند. می‌خواهم به آقای فتحی بگویم که باشگاه بزرگ استقلال نیاز به مناقصه ندارد. اگر کسی بخواهد به استقلال وارد شود باید در مزایده شرکت کند نه مناقصه. مناقصه را برای یک جنس بنجل ترتیب می‌دهند نه برای شرکت بزرگی مثل استقلال. اگر هم منظورشان من بودم، من در مزایده شرکت می‌کنم نه در مناقصه. هفته پیش هم من گزینه مدیریت باشگاه پرسپولیس بودم ولی نه واقعا پیشنهادی به من شده است نه من خودم پا پیش گذاشتم. در اینستاگرامم اگر حرفی زدم می‌خواستم به مردم بگویم توانمندی مدیریت در هر باشگاهی را دارم. باز هم از هواداران عزیزمان در استقلال می‌خواهم از مدیریت باشگاهشان دفاع کنند تا تیمشان ضرر نکند.

او درباره جلسه‌اش با محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش هم توضیح داد: من حول محور خاصی با آقای داورزنی صحبت کردم. آقای داورزنی هم دوست من است و هم پیشکسوت. صحبت خاصی در مورد باشگاهی خاصی که بخواهم تقاضایی بدهم مطرح نشد ولی متاسفانه یک کار بی‌اخلاقی دیدم. معمولا جلوی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ و از این قبیل سازمان‌ها همیشه یکسری پاپاراتزی هم وجود دارند. چه آن‌هایی که عکس می‌گیرند و چه آن‌هایی که خبرها را منتقل می‌کنند. من نمی‌توانم جلوی تراوشات ذهنی بقیه را بگیرم اما چرا دروغ می‌گویند که من به داورزنی برای باشگاه استقلال برنامه داده‌ام؟ من نیازی ندارم به کسی برنامه بدهم. من یک قهرمان ملی سابق و یک مدیر ورزشی با سابقه مشخص هستم. از کسی نخواسته‌ام از من حمایت کند. برای مشورت درباره مساله‌ای راجع به خودم پیش آقای داورزنی رفتم. حتی قبل از برگزاری انتخابات چند فدراسیون او به من گفت که نمی‌خواهی به تهران بیایی و به ورزش کشور خدمت کنی؟ واقعیت این است که راجع به تغییرات استقلال صحبتی نشده است.

مدیرعامل سابق ذوب‌آهن اضافه کرد: علیرضا رحیمی اگر از پرسپولیس رفت به خاطر مردانگی و معرفتش بود. رحیمی خیلی راحت می‌توانست وقتی دستور برکناری علی دایی توسط یکسری از آدم‌ها داده شد پشت دایی را خالی کند. او به خاطر برکناری دایی از پرسپولیس با خواست خودش رفت. رحیمی یکی از بهترین مدیران ورزشی کشور بوده است. بعد از اینکه از پرسپولیس رفت به او  پیشنهادات مدیریتی مختلفی شد و همین الان هم می‌شود. اینکه آدم‌ها را بی‌انگیزه کنیم و از چرخه مدیریت کشور خارج کنیم واقعا شاه بیت است.

آذری در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت رسیدن پیشنهاد برای مدیریت استقلال به این باشگاه می‌رود یا خیر، بیان کرد: پذیرفتن پیشنهاد به این راحتی‌ها نیست. اگر با استاندارهای سیستمی و آموزه‌های علمی و تجربی من همخوانی داشته باشد و بتوانم با توجه به شرح وظایفم و اختیاراتم تصمیم بگیرم می‌آیم. اینکه کسی برایم سرپرست تعیین کند و یکی دیگر برایم مدیر رسانه‌ای تعیین کند و اختیاراتم را بگیرد با این شرایط قبول نمی‌کنم.

 

دیدگاه تان را بنویسید