گزارش جی پلاس از آخرین جا به جایی لژیونرها

ساعات پایانی نقل و انتقالات اروپا و حضور دو ایرانی در تیم های جدید

دو مهاجم ایرانی در آخرین ساعات نقل و انتقالات فوتبال در اروپا، تیم های جدید خود را به هواداران معرفی کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ آخرین روز و ساعت های پایانی باقی مانده تا اتمام فصل نقل و انتقالات تابستانی با جا به جایی های بسیاری همراه شد. امسال نیز همانند فصول گذشته بازیکنان بزرگی راهی تیم های شناخته شدند. پاری سن ژرمن که در گیرودار انتقال نیمار به یک تیم بزرگ بود، در آخرین دقایق مائورو ایکاردی، مهاجم آرژانتینی و گلزن اینتر را به خدمت گرفت. گالاتاسرای توانست فالکائو، مهاجم کلمبیایی را جذب کند و پاتریک شیک از رم به لایپزیک رفت و ...

در بین نقل و انتقالات پرتعداد روز گذشته، دو بازیکن ایرانی هم جا به جا شدند تا در ادامه فصل جدید مسابقات باشگاهی برای تیم جدیدشان بازی کنند و در صورت موفقیت چشم انداز بهتری را برای آینده ترسیم کنند.

رضا قوچان نژاد – پک زوله هلند

مهاجم سابق تیم ملی و فصل گذشته آپوئل نیکوزیا قبرس بعد از یک فصل همکاری با این تیم، به هلند بازگشت. در واقع رضا که سال گذشته راهی بهترین تیم قبرس شد و نتوانست موفقیتش در هلند را در این تیم تکرار کند. او که به عنوان سهمیه بازیکن آسیایی به سیدنی استرالیا پیوسته بود، تصمیم گرفت مجددا به هلند، کشوری که فوتبال را در آنجا فرا گرفته باز گردد.

او در  32 سالگی با سابقه یک فصل درخشان در هیرنفین هلند، همچنان امیدوار به درخشیدن در زوله است تا چه بسا نظر مارک ویلموتس را هم جلب کند و با رفتن کی روش، مجددا به تیم ملی ایران اضافه شود.

البته  قوچان نژاد دو فصل اخیر از حیث گلزنی عملکرد خوبی نداشته و برای موفقیت در هلند و تیم ملی ایران نیازمند آمادگی بسیار بالا است تا با مهاجمان جدید دیگری همچون سردار آزمون، مهدی طارمی، کریم انصاری فرد، مهرداد محمدی و الله یار صیادمنش که بسیار آماده هستند، رقابت کند.

تیم پک زوله که با لباس های راه راه آبی و سفید و با لقب انگشتان آبی در فوتبال هلند شناخته می شود دارای قدمتی در حدود 109 است و همین موضوع، زوله را به تیم های ریشه دار در هلند بدل کرده است. زوله فصل گذشته در جایگاه سیزدهم جدول رده بندی قرار گرفت و برای تقویت خط حمله خود در آخرین لحظات روی مهاجم با تجربه ایرانی – هلندی دست گذاشته است.

او برای درخشیدن در این تیم و تبدیل شدن به بهترین گلزن باشگاه، باید حدودا 15 بار موفق به گلزنی شود چرا که در تمام فصل گذشته، گلزنان زوله توانسته اند حدودا 10 تا 15 گل را به ثمر برسانند.

الله یار صیادمنش - استانبول اسپور ترکیه

مهاجم 18 ساله فنرباغچه که از چندین روز قبل اخباری مبنی بر انتقال او به ریزه اسپور و یا تیم دیگری در لیگ دسته یک ترکیه وجود داشت، در نهایت راهی استانبول اسپور در لیگ دسته دوم شد تا در مرکز ترکیه باقی بماند اما نه برای فنرباغچه بلکه برای کسب تجربه و افزایش قدرت و مهارتش برای تیم دیگری بازی کند.

صیادمنش اواسط فصل گذشته و زمانی که در استقلال بود، مدنظر مسئولان فنرباغچه قرار گرفت و در پایان فصل به عنوان یک بازیکن 18 ساله با استعداد و با قردادی 4 ساله به این تیم پیوست. او در شروع کار هم تقریبا موفق بود و در بازی های دوستانه مقابل رئال مادرید و بایرن مونیخ به میدان رفت اما به علت وجود بازیکنان بزرگ و نام آشنا در فنرباغچه، صیادمنش در پروژه دیگری قرار گرفت.

مسئولان این تیم ترکیه ای برای تجربه اندوزی به دنبال انتقال صیادمنش بودند اما این بازیکن چند روز قبل هر گونه انتقال به تیم دیگری را رد کرد و گفت که با سرمربی تیمش صحبت کرده و قرار نیست به تیم دیگری برود اما در فاصله کمتر از 72 ساعت او به طور قرضی و به مدت یک فصل به استانبول اسپور پیوست.

استانبول اسپور به عنوان یک تیم ریشه دار و مردمی که در ترکیه به عنوان تیم مردم شناخته می شود، طی فصول اخیر در لیگ دسته دوم ترکیه بازی کرده و فصل گذشته یازدهم شد و این فصل از سه بازی تنها دو امتیاز کسب کرده و شرایط خوبی ندارد.

این تیم برای تقویت خط حمله خود به سراغ تیم بزرگ همشهری یعنی فنرباغچه رفت و توانست مهاجم جوان و بااستعداد ایرانی را به خدمت بگیرد.

آن ها در سال های اخیر توانستند از لیگ دسته چهارم و سوم به لیگ دسته دوم صعود کنند و به نظر به دنبال برنامه ریزی برای صعود به سوپر لیگ ترکیه هستند.

به گزارش جی پلاس؛ طی سه، چهار روز اخیر نیز امید ابراهیمی و سعید عزت اللهی از الاهلی قطر و روستوف روسیه به تیم یوپن بلژیک ملحق شدند که تحت مالکیت دولت قطر قراردارد و این دو بازیکن ماموریت کمک کردن به یوپن برای فرار از انتهای جدول لیگ دسته برتر بلژیک را دارند.

دیدگاه تان را بنویسید