برای هر سناریویی برنامه داریم

صالحی امیری: ملایی علاقه‌مند به بازگشت است

رییس کمیته ملی المپیک گفت: رییس فدراسیون جهانی جودو می‌خواهد به هر قیمت ممکن به ورزش و جودوی ایران ضربه بزند که تا امروز در اهدافش ناکام بوده است. ما چهار نامه اعتراضی به کمیته بین المللی المپیک ارسال کرده‌ایم و منتظر عکس العمل IOC هستیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رضا صالحی امیری در مورد سعید ملایی جودوکار ایران بیان کرد: آن چیزی که اتفاق افتاد در واقع طرحی از پیش تعیین شده از سوی رییس فدراسیون جهانی جودو بود. براساس اطلاعات و مستنداتی که در اختیار داریم ویزر رییس رفدراسیون جهانی جودو وابستگی زیادی به رژیم صهیونیستی دارد و از افتخاراتش این است عکس خودش با نخست وزیر رژیم صهیونیستی را منتشر کند و همسرش نیز وابستگی جدی به رژیم صهونیستی دارد.

او ادامه داد:  در سفر اخیری که به لوزان سوییس داشتم با برخی روسای فدراسیون جهانی نظیر کشتی، تکواندو، تیرو کمان صحبت داشتم و هیچ مشکلی با 54 فدراسیون جهانی نداریم اما ویزر استراتژی خودش را بر این گذاشته به هر قیمت ممکن ضربه ای به فدراسیون جودو بزند. از این رو با طرح مسائل واهی، دروغین و فضا سازی ها و با یک رویکرد غیر اخلاقی، غیر عقلانی و رفتار سیاسی تلاش می کند ورزشکار ما از زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی به زیر پرچم دیگری برود. خوشبختانه تا امروز در اهدافش ناکام بود.

صالحی امیری با اشاره به دیدارش با ویزر در امارات گفت: در یک ملاقات 2 ساعت و نیمه که داشتم با او مفصل بحث و جدل کردم و متوجه شدم ادبیات دیپلماتیک ندارد و دنبال جریان سازی است. به او تاکید کردم این رفتار او خارج از مبادی منشور المپیک و یک شخصیت ورزشی است. در جلسه تندی که با او داشتم و او اواخر سال پیش بدون هیچ دلیل منطقی نامه تعلیق را زده بود که بلافاصله نامه اعتراض به ioc زدم و کمیته بین المللی المپیک از ما دفاع کرد و ویزر وادار شد نامه را پس بگیرد.

*چهار نامه اعتراضی به IOC ارسال کردیم

رییس کمیته ملی المپیک با اشاره به ارسال نامه به IOC تاکید کرد: نامه شدید لحنی را خطاب به آقای باخ ارسال کردم و نسبت به رفتار ویزر اعتراض کردم که این رفتارها سیاسی و خارج از منشور المپیک است. اینکه ویزر در داخل سالن ورزشکار ما را  به اتاق خودش هدایت و با اوو صحبت کند زیر پرچم دیگر برود همچنین برایش گارد می گذارد و بلیط اعزام به آلمان تهیه می کند، نشان می دهد جریان سازی غیر اخلاقی با انگیزه سیاسی در این کار بوده است. از این رو من دو نامه رسمی خطاب به توماس باخ نوشتم و همکارانم نیز دو نامه رسمی خطاب به سایر سطوح مدیریتی در کمیته بین المللی المپیک نوشتند. در مجموع چهار نامه اعتراضی داشتیم و شرح ماوقع دادیم امیداورم مسئله را مدیریت کنیم و از این فضا خارج شویم.


او افزود: تا الان که با شما صحبت می کنم شرایط در جهت مصالح و منافع ورزش ایران حرکت خواهد کرد.
باید تدبیر کنیم که هزینه ها به حداقل کاهش یابد. در این مسئله از رسانه ها و صدا و سیما گرفته تا مدیریت ورزش و شخص وزیر همه کمک کردند و چند روز تمام وقت بر روی این مسئله متمرکز هستیم تا آن را مدیریت کنیم و با کمترین هزینه آن را به پایان برسانیم.


*برای سناریوهای مختلف برنامه ریزی داریم

صالحی امیری در پاسخ به این پرسش که مگر همراه ملایی حراست یا سرمربی و سرپرست نبود که مانع رفتن او شوند، تصریح کرد: بله. آقای زارعیان سرپرست و مربی بود. آن چیزی که به عنوان وظیفه فدراسیون و سرمربی بود در صحنه انجام شد اما وقتی رییس فدراسیون جهانی در سالن حاضر است، سرمربی و سرپرست می تواند فقط اعتراض کند من هم همزمان اعتراضم را به ioc داشتم و مراتب اعتراض خود را به طور جدی منتقل کردیم. اکنون نیز منتظر عکس العمل ioc هستیم تا با انتخاب بازرس بی طرف مسئله را رسیدگی کند. ما باید مسیر روشنگری راجع رفتار سیاسی و غیر ورزشی ویزر را ادامه بدهیم. اکنون هم هنوز اتفاق خاص و ناگواری نیفتاده اما ما برای سناریو های مختلف برنامه ریزی های مختلف را داریم.


* پیغام های ملایی حاکی از این است که می خواهد برگردد
رییس کمیته ملی المپیک که با رادیو ورزش گفتگو می کرد در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه فکر نمی کند بهتر باشد جودوی ایران در المپیک 2020 شرکت نکند،  تصریح کرد: به شکل لحظه ای نباید به این سوال پاسخ داد و باید در ستاد عالی بازیها بحث شود. همچنین در جلسات کارشناسی به بحث بپرداریم. من مخالف هر گونه تصمیم لحظه ای آنی و احساسی هستم. ما باید به اقتضای رفتار فدراسیون جهانی جودو عکس العمل مناسب داشته باشیم و نباید دوز عکس العمل ما بالا باشد در این صورت ناچار به پرداخت هزینه هستیم.

او ادامه داد: براساس اطلاعات موثقی که ما داریم طرف مقابل برای خوش خدمتی به رژیم صهونیستی می خواهد موضوع را سیاسی کند. از آن طرف ورزشکار ما در بحران روحی قرار دارد پیغام های که به من می دهد حاکی از این است که علاقه مند است برگردد و من هم پیغام دادم اینجا خانه او است و برای بازگشت مشکلی ندارد. ورزشکار ما در بحران تصمیم گیری قرار دارد ازاین رو  براساس آنچه در میدان اتفاق می افتد باید تجزیه و  تحلیل کنیم.

*باخت ملایی، باخت طبیعی بود و اینکه ما هدایت کردیم دروغ محض است


صالحی امیری در پاسخ به این پرسش که جودو برای اعزام به مسابقات جهانی مجوز شورای برون مرزی را داشت یا خیر، تاکید کرد: بله. البته این بحث ها حاشیه است و مجوز را داشتند و مسئول شورای برون مرزی آقای داورزنی است و مجوز را داد. ما بحثی را قبلا داشتیم که این اعزام به صلاح است یا نه و به رییس فدراسیون منتقل کردیم با توجه به فضا این اعزام به صلاح نیست اما جمع بندی مجدد این بود که این اعزام انجام شود. آن چیزی که الان مهم است نباید سطح بحث را در داخل بیاوریم و خودی ها را مورد مخاطب قرار دهیم، باید باور داشته باشیم توطئه ای از سوی دشمنان برای تخریب چهره ورزش و جودو ایران طراحی شده است و باید این فضا را برای افکار عمومی باز کنیم که رژیم صهیونیستی تلاش می کند در تمام جبهه ها با انقلاب اسلامی بجنگند. در حالی که در این صحنه هیچ اتفاقی نیفتاده بود و حالت عادی رقابت بود. هیچ گونه تماس و ارتباط و برخوردی وجود نداشت. اگر یک ورزشکار تمایل داشت در صحنه تصمیم خاص بگیرد ما هم نمی توانیم آزادی انسانها را محدود کنیم. اینکه ما در داخل هدایت کرده باشیم دروع محض است آن چیزی که اتفاق افتاد رقابت و باخت طبیعی در صحنه بود اما توطئه ای ازسوی فدراسیون جهانی طراحی شد که ناکام ماند.

 

دیدگاه تان را بنویسید