نتایج آزمون دکترای ۹۸ اعلام شد

نتایج نهایی آزمون دکتری ۹۸ از طریق سایت سازمان سنجش اعلام شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛  نتایج نهایی آزمون دکترای سال 98 از طریق سایت سازمان سنجش اعلام شد.

سازمان سنجش در اطلاعیه‌ای در این رابطه اعلام‌کرد: بدین‌وسیله‌ توجه پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون دکتری را به توضیحات ذیل که در دو بخش، شامل بخش اول پذیرفته‌شدگان تمام دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی (به جز دانشگاه آزاد اسلامی) و بخش دوم پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی جلب می‌کنیم.

 داوطلبانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند توجه داشته باشند که فقط می‌توانند در یکی از کدرشته‌محل‌های قبولی ثبت‌نام کنند و به عبارتی مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نیستند.

بخش اول؛ ضوابط مربوط به تمام پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی "به جز دانشگاه آزاد"

 تاریخ ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان

از تمام داوطلبانی که‌ اسامی آنها به‌ عنوان‌ پذیرفته‌شدگان‌ نهایی هر یک از کدرشته محل‌های تحصیلی اعلام‌ شده‌ است‌، دعوت‌ می‌شود برای اطلاع از تاریخ و مدارک لازم برای ثبت‌نام ابتدا به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه  محل قبولی مراجعه کنند بدیهی است در صورت نبودن برنامه زمانی خاص، پذیرفته‌شدگان لازم است که در یکی از روزهای دو‌شنبه 11 شهریور یا سه‌شنبه 12 شهریور 98 با توجه به شرایط و ضوابط اعلام شده در ذیل برای ثبت‌نام‌ به دانشگاه ذیربط مراجعه کنند.

نحوه گزینش نهایی و ضوابط مربوط

1- 25 درصد ظرفیت هر کدرشته محل به "همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر، "آزادگان و همسر و فرزندان آنان"، "جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان" و رزمندگان اختصاص دارد. 

2- پنج درصد ظرفیت هر کدرشته محل به "جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان" و "همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه" اختصاص دارد.

3- 10درصد  مازاد بر ظرفیت با رعایت مصوبات مربوط، به مربیان آموزشی رسمی قطعی یا رسمی آزمایشی موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اختصاص داده شده و گزینش براساس آن انجام گرفته است.

4- با توجه به ضوابط آزمون، پذیرش نهایی داوطلبان مطابق با قانون سنجش و پذیرش در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور و مطابق ضوابط مندرج در دفترچه‌های آزمون فوق‌الذکر صورت پذیرفته است. 

5- برای داوطلبان واجد شرایط گزینش، کارنامه‌ای حاوی اطلاعات لازم، نمره آزمون، نمره مصاحبه، حدنصاب نمره اعلام شده از طرف موسسه، رتبه داوطلب و آخرین رتبه پذیرفته شده در هریک از کدرشته‌ محل‌های معرفی‌شده برای مصاحبه در سهمیه مربوط تنظیم و تا روز دوشنبه 11 شهریور 98 از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قابل دسترسی خواهد بود.

6- از آنجا که تغییر گرایش و انتقال پذیرفته‌شدگان دوره‌های دکتری «Ph.D» امکان‌پذیر نیست و اصولاً بررسی این امور نیز به عهده سازمان سنجش نیست بنابراین درخواست‌های داوطلبان در این خصوص قابل بررسی نخواهد بود.

داوطلبانی که از رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب رشته کرده و در ردیف معرفی‌شدگان برای مراحل مصاحبه در رشته‌های آن دانشگاه قرارگرفته اند، چنانچه مشخصات آنان به عنوان پذیرفته شده نهایی اعلام شده لازم است برای اطلاع از زمان و چگونگی ثبت‌نام در واحدهای دانشگاهی محل پذیرش و مشاهده کارنامه نتایج نهایی به پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه به نشانی: https://sanjesh.iau.ir مراجعه کنند.

دیدگاه تان را بنویسید