صحبت های معاون وزیر ورزش درباره انتخابات فدراسیون والیبال

معاونت یا ریاست؟ شاید هیچ کدام/ داورزنی در گفت وگو با جی پلاس: در روزهای آینده تصمیم می گیرم

معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان از آغاز روند ثبت نام انتخابات فدراسیون والیبال از روز شنبه خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ فدراسیون والیبال ماه‌هاست که بلاتکلیف است. حتی مهلت سرپرستی افشین داوری هم مدت‌هاست به پایان رسیده و او به طور غیر قانونی بر مسند ریاست نشسته است. در تمام این‌ ماه‌ها وزارت ورزش بارها برای آغاز روند ثبت نام انتخابات این رشته زمان تعیین کرده و حتی یک بار هم به طور رسمی اعلام و آگهی آن هم منتشر شد. با این حال عوامل پشت پرده برگزاری انتخابات را لغو و به بهانه‌های واهی، به تعویقش انداخت.

پیش از این قرار بود که انتخابات فدراسیون والیبال پس از پایان لیگ ملت‌ها و از هفتم مرداد آغاز شود. آگهی برگزاری انتخابات هم در رسانه ها منتشر شد اما یک روز مانده به آغاز ثبت نام، وزارت ورزش به یکباره اعلام کرد که انتخابات زمان دیگری برگزار می‌شود. مسابقات انتخابی المپیک و همین‌طور مسابقات نوجوانان جهان بهانه وزارتی‌ها برای تعویق انتخابات بود اما مشخص بود که گره کار در جای دیگری است.

با تمام این‌ها چند روز بعد، وزارت ورزش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ثبت نام فدراسیون، روز 9 شهریور آغاز می‌‌شود. خبری که البته پس از آن هیچ اظهار نظری درباره آن منتشر نشد و حالا هم که تنها چند روز به این تاریخ مانده، صحبتی درباره آن نشده است.

معاون قهرمانی وزارت ورزش که از قضا خودش بازیگر اصلی انتخابات والیبال و همچنین یکی از عوامل اصلی عدم برگزاری این انتتخابات است، در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس، درباره تکلیف انتخابات و برگزاری آن گفت:« همان‌طور که قبلا عنوان شده بود، ثبت نام از کاندیدای حضور در انتخابات از روز شنبه یعنی همان 9 شهریور آغاز خواهد شد و کاندیدای تصدی این پست، می‌توانند با مراجعه به فدراسیون، در انتخابات ثبت نام کنند.»

داورزنی در پاسخ به این سوال که خودش هم در انتخابات ثبت نام خواهد کرد یا خیر نیز اظهار داشت:« مشخص نیست. هنوز در این باره تصمیم قطعی نگرفته‌ام و باید دید در روزهای آینده چه پیش خواهد آمد.»

تکلیف داورزنی را چه کسی مشخص می‌کند؟

تکلیف نامعلوم داورزنی برای حضور در انتخابات، قطعا به خودش بر نمی‌گردد. دیگر تقریبا همه می‌دانند که او تصمیمش را برای بازگشت به والیبال گرفته و از معاونت قهرمانی رفتنی است. با این حال برخی حواشی پیرامون او که پایش را به نهادهای بازرسی و حتی قضایی هم باز کرده، ممکن است مانع حضور او در انتخابات والیبال شود و حتی او را از سمت کنونی‌اش هم کنار بزند.

به هر ترتیب با شروع روند ثبت نام، زمان زیادی برای دیدن تکلیف نهایی داورزنی لازم نیست. او اگر به نوعی مجوز حضور در انتخابات را کسب کند، باید در مهلت قانونی به فدراسیون رفته و ثبت نام کند. ثبت نامی که اگر انجام نشود، نشان از مشکل جدی او و دست و پاگیر بودن حواشی پیرامونش است.

طی یکی دو روز اخیر هم شایعه استعفای او از معاونت قهرمانی وزارت ورزش هم خیلی جدی شد و حتی کار به اخبار هم رسید. استعفایی که نشانه اصلی اش حضور او در انتخابات والیبال خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید