تردد ۴۰ میلیونی گردشگران ایرانی در گیلان

سرپرست استانداری گیلان با اشاره به اینکه در پنج ماه اخیر امسال ۳۹میلیون نفر مسافر در این استان تردد کرده‌اند، گفت: این تعداد در مقایسه با سال گذشته ۳/۵درصد افزایش یافته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ارسلان زارع عصر شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و ستاد تسهیلات سفر گیلان که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد با تاکید بر اینکه ویژگی‌های رفتاری و فرهنگی مردم از عوامل جذب گردشگر است، اظهار کرد: مردم گیلان با سابقه فرهنگی و میهمان نوازی خود عامل موثر در جذب گردشگران هستند.

سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه گسترش سفرهای داخلی سبب ایجاد رونق اقتصادی می شود، افزود: گردشگران داخلی نقش مهمی در توسعه جامعه، فضای کسب و کار، ارکان اشتغال و تولید دارند.

وی با اشاره به طرح سفرهای ارزان قیمت «ساب»، گفت: سطوح درآمدی گردشگران و مسافران چگونگی هزینه کرد را مشخص می‌کند و تعیین پکیج های ارزان قیمت سبب افزایش جذب مسافران خواهد شد.

زارع ادامه داد: سهم زیادی از تولید ناخالص ملی ترکیه از طریق جذب گردشگر و ایجاد زمینه مناسب برای سرمایه‌گذاری به دست می آید که باید از آن الگوبرداری کنیم.

وی با اشاره به تردد ۳۹ میلیون نفر مسافر در پنج ماهه نخست امسال در استان گیلان، تأکید کرد: باید با برنامه ریزی و ایجاد جذابیت مسافران گذری را به اقامتی تبدیل کنیم. امسال ورود مسافران ۳.۵درصد و اقامت آنها نیز ۲.۲ درصد نسبت‌ به سال گذشته افزایش داشته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید