فعال شدن نخستین خط راه‌آهن خورشیدی جهان در انگلیس

برای نخستین بار در جهان یک مزرعه خورشیدی، انرژی مورد نیاز خط راه‌آهن منطقه‌ای در انگلیس را تامین می‌کند که با ۱۰۰ پنل خورشیدی، انرژی تجدیدپذیر فراهم می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،  قرار است برای نخستین بار در جهان، یک مزرعه خورشیدی با بیش از ۱۰۰ پنل  در همپشایر انگلیس برق مورد نیاز خط راه آهن این منطقه را فراهم کند. 

این خط راه آهن حدود ۳۰ کیلووات برق از مزرعه خورشیدی نزدیک خود دریافت می کند. این انرژی تجدیدپذیر برای تامین برق مورد نیاز ارسال سیگنال و روشن شدن چراغ ها  در خط راه آهن  استفاده می شود.

چند ایستگاه قطار در انگلیس از هم اکنون با کمک نیروی خورشیدی فعالیت می کنند. شرکت Network Rail  که بخش اعظم زیربنای خط راه آهن در انگلیس را کنترل می کند، میلیاردها پوند صرف کرده تا خطوط راه آهن را الکتریکی کند و تصمیم دارد در صورت موفقیت آمیز بودن این پروژه اولیه از انرژی خورشیدی استفاده کند.

این در حالی است که دولت انگلیس تصمیم دارد استفاده از بنزین را در شبکه راه آهن این کشور تا ۲۰۴۰ میلادی حذف کند.

تیم محققان ارائه کننده این پروژه اعلام کرده اند انرژی تجدیدپذیر می تواند ۲۰ درصد شبکه راه آهن Liverpool Merseyrail و ۱۵ درصد خطوط راه آهن در کنت، ساکس و وسکس و همچنین قطارهای خورشیدی در ادینبورگ،گلاسگو، ناتینگهام، لندن و منچستر را تامین کند.

انرژی خورشیدی علاوه برآنکه آلودگی کمتری ایجاد می کند، با هزینه کمتری نیز تولید می شود. البته انگلیس نخستین کشوری نیست که سرویس قطارهای خورشیدی را ارائه خواهد کرد . اکنون سقف بیش از ۲۵۰ قطار در هند با پنل های خورشیدی پوشیده شده است. 

 کارشناسان امیدوارند این نخستین گام برای ایجاد زیربنای لازم برای قطارهایی باشد که به طور مستقیم با انرژی خورشیدی تردد می کنند.

محققان ارائه کننده این طرح  معتقدند این نخستین نمونه استفاده از انرژی خورشید برای تامین برق خط راه آهن در هر نقطه از جهان است.

 

دیدگاه تان را بنویسید