اگر حاشیه ها را ادامه دهند ساکت نخواهم نشست

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان: نمی‌خواهم آینده کشتی‌گیر را برای یک مدال خراب کنم

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان گفت: نمی‌خواهم خیلی در مورد حواشی به وجود آمده صحبت کنم، اما اگر عده‌ای بخواهند به این مسائل دامن بزنند و این رفتار را ادامه بدهند ساکت نخواهم نشست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمد طلایی درباره عملکرد آزادکاران جوان در مسابقات جهانی گفت: خدا را شکر عملکرد بچه ها خوب بود و نتایج قابل قبولی گرفتیم. 2 مدال طلا، یک نقره و یک برنز حاصل تلاش تیم ایران بود که نسبت به سال گذشته، یک طلا بیشتر گرفتیم هرچند معتقدم می‌توانستیم مدال‌های بیشتری نیز کسب کنیم.

وی ادامه داد: باوجود تغییر و تحولاتی که فدراسیون درگیر آن بود، کجدار و مریض تمرینات را انجام دادیم، اما موضوع قابل توجه این بود که هر قدر در مسابقات بین المللی بیشتری پیش از حضور در رقابت‌های جهانی شرکت می‌کردیم تجربه کشتی‌گیران ما بیشتر می شد و تاثیر بهتری در عملکرد آنها داشت.

*در مسابقاتی که میلیمتری باختیم، می‌توانستیم برنده‌ باشیم

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان گفت: اگر کشتی‌گیران ما تجربه بیشتری داشتند در خیلی از مسابقاتی که میلیمتری باختیم، بهتر کشتی می‌گرفتند و این شکست ها به وجود نمی‌آمد. غیر از امیرحسین زارع که روی یک اتفاق در فینال باخت در سایر مسابقات می توانستیم برنده باشیم.

طلایی تصریح کرد: متاسفانه یکی دو مورد هم داشتیم که روی محبت بی‌جا بود و عملاً به ضرر تیم ما شد. نخودی در اختیار ما نبود و دیر به اردوی جوانان اضافه شد. شیرازی در دیدار مقابل حریف آمریکایی سرتر بود اما چون تجربه لازم را نداشت و میدان ندیده بود نتوانست به پیروزی برسد. البته در وزن ۸۶ کیلوگرم هاشمی گزینه اصلی ما و یکی از شانس‌های مسلم کسب مدال طلا بود، اما متاسفانه او را به دلیل مصدومیت قبل از مسابقات را از دست دادیم.

* از هیچ کشتی گیری کم کاری ندیدم

وی افزود: از هیچ کدام از شاگردانم کم کاری ندیدم، غیر از یک مورد که متاسفانه شیطنت برخی از بیرون که دید ملی نداشتند. آنها دوست داشتند که یک نماینده از آن استان بیشتر در تیم ملی باشد تا بیشتر به نفع آنها شود، باعث رقم خوردن اتفاقات ناخوشایندی شد.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان تصریح کرد: یکی از کشتی‌گیران ما به هیچ عنوان از نظر روحی و جسمی شرایط حضور در این مسابقات را نداشت. وقتی از من در این باره در شورای فنی سوال کردند از نظر فنی نظرم را گفتم، اما از من تضمین خواستند که گفتم تضمینی در این باره نمی‌دهم.

طلایی با بیان اینکه نسبت به زمانی که در اختیار داشتیم بهترین نتیجه را گرفتیم، گفت: ما به اندازه تیم قهرمان که 2 طلا گرفته بود، 2 طلا گرفتیم. نتیجه بدی نبود هر چند می‌توانست بهتر باشد چون فقط بخاطر یک امتیاز نایب قهرمانی را از دست دادیم.

* عده‌ای دید ملی ندارند

محمد طلایی درباره حواشی به وجود آمده در خصوص اعزام و کشتی گرفتن مقصودی و یزدانی گفت: قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا با مربیان و همکاران خودم مشورت کردم که مربیان مازندرانی هم در بین آنها بودند. در حالی که معتقدم همه باید به ایران و ملی فکر کنیم، اما عده‌ای این دید را ندارند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان ادامه داد: مقصودی در انتخابی تیم ملی اول نشده بود، اما در مسابقات خارجی عملکرد خوبی داشته است، اما از طرفی شرایط وزنی اش به گونه‌ای بود که باید وزن زیادی کم می کرد و نمی توانستیم در هر دو رویداد از او استفاده کنیم و به همین دلیل تشخیص دادیم اشکیور در آسیایی به میدان برود و از مقصودی در مسابقات جهانی استفاده کنیم، اما وقتی مقصودی به اردو آمد شرایط وزنی بالایی داشت.

* نمی‌خواهم آینده کشتی‌گیر را برای یک مدال خراب کنم
وی افزود: نمی‌خواهم به هر قیمتی برای رسیدن به مدال عمر قهرمانی یک کشتی‌گیر را کوتاه کنم و باعث آسیب دیدن او شوم. خود مقصودی هم می‌داند که شرایط کشتی گرفتن در ۶۵ کیلو گرم را با این شرایط وزنی ندارد و بدون شک در آینده به او اجازه نمی دهم که در ۶۵ کیلو کشتی بگیرد.

طلایی تصریح کرد: یزدانی در انتخابی تیم ملی بزرگسالان اول شده بود و با تصمیم دوستان قرار شد یزدانی به مسابقات اعزام شود، اما چون دیر اقدام شده بود، ویزای او نیامد به همین دلیل به مقصودی پیام دادم که رژیمش را نشکند و شرایط آمادگی خود را حفظ کند که خوشبختانه عملکرد درخشانی هم داشت و موفق به کسب مدال طلا شد، اما همانطور که گفتم مقصودی کشتی گیر ۶۵ کیلوگرم نیست و حیف است که آینده‌اش نابود شود.

* رفتار برخی که منافع ملی را در نظر نگرفتند به تیم لطمه زد

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان افزود: شاید خیلی‌ها به‌به و چه‌چه کنند اما من نمی خواهم به خاطر یک مدال طلا کشتی‌گیر آسیب ببیند. او سال آینده به همراه عبداللهی و یزدانی بازهم در رده سنی جوانان هستند، اما گفتم که اجازه نمی‌دهم دیگر در ۶۵ کیلوگرم کشتی بگیرد.

طلایی با بیان اینکه متاسفانه برخی حواشی به تیم ما ضربه زد، آن هم از طرف برخی که منافع ملی را در نظر نگرفتند، عنوان کرد: در مسابقه وزن ۷۹ کیلوگرم از مربیان خود مازندران برای هدایت شیخ اعظمی استفاده کردیم، اما نتوانستند به درستی کوچ کنند و مقابل الجزایر شکست بدی را داشتیم. از تمام اعضای کادر فنی تشکر می‌کنم، اما صحبت‌هایی مطرح می‌شود که درست نیست. نباید در این مسائل سلیقه‌ای فکر کنند، بلکه باید ملی نگاه شود.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان خاطر نشان کرد: نمی‌خواهم خیلی در مورد این مسائل و حواشی به وجود آمده صحبت کنم، اما اگر عده‌ای بخواهند به این مسائل دامن بزنند و این رفتار را ادامه بدهند ساکت نخواهم نشست.

رقابت های کشتی آزاد جوانان قهرمانی جهان روزهای 21 تا 23 مردادماه در شهر تالین استونی برگزار شد و در پایان تیم ایران با 2 مدال طلای امیرحسین مقصودی در وزن 65 کیلوگرم ئ عباس فروتن در وزن 97 کیلوگرم، یک مدال نقره امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم، یک مدال برنز محمدصادق فیروزپور در وزن 70 کیلوگرم و کسب 119 امتیاز بعنوان سوم رسید. تیم روسیه با 161 امتیاز قهرمان این مسابقات شد و آمریکا با 120 امتیاز نایب قهرمان شد.
رده بندی انفرادی مسابقات نیز به شرح زیر است:
57 کیلوگرم: 1- توشیا آبه (ژاپن) 2- ویتالی آروجاو (آمریکا) 3- احمد ادریس اف (روسیه) و ادلان عسکراف(قزاقستان) ... 10- امیر پرسته (ایران)
61 کیلوگرم: 1- کایکی یاماگوچی (ژاپن) 2- آندری ژلپ (اوکراین) آلیک خادارتسف (روسیه) گابریل تاگ (آمریکا) ... 8- مهدی شیرازی (ایران)
65 کیلوگرم: 1- امیرحسین مقصودی (ایران) 2- کوربان شیرایف (روسیه) 3- توران بایراموف (آذربایجان) و سیربازتالگات (قزاقستان)
70 کیلوگرم: 1- اریک آروشانیان (اوکراین) 2- واسیلی دیاکون (مولداوی) 3- محمدصادق فیروزپور (ایران) و آلان کودزویف (روسیه)
74 کیلوگرم: 1- دیوید کار (آمریکا) 2- جینتارو موتویاما (ژاپن) 3- خادجی مراد گادجیف (آذربایجان) و عبدالواشیبالتا (ترکیه) ... 7- محمد نخودی (ایران)
79 کیلوگرم: 1- احمد تاشوخادجیف (روسیه) 2- باگراتی گاگنیدزه (گرجستان)  3- ابوبکر آباکاروف (آذربایجان) و میلان مستر (مجارستان) ... 15- عبداله شیخ اعظمی (ایران)
86 کیلوگرم: 1- دیپاک پونیا (هند) 2- آلیک شبزوخوف (روسیه) 3- ترنت هیدالی (آمریکا) و هانتر جفری (کانادا) ... 7- سجاد حبیبی (ایران)
92 کیلوگرم: 1- آلان باگایف (روسیه) 2- لوکاس داویسون (آمریکا) 3- ارطغرل آگجا (ترکیه) و ویکی (هند) 5- علیرضا عبدالهی (ایران)
97 کیلوگرم: 1- عباس فروتن (ایران) 2- یونگر باستیدا پومارس (کوبا) 3- مخسود ویسالوف (ازبکستان) و فیض اله آکتورک (ترکیه)
125 کیلوگرم: 1- ماسون پاریس (آمریکا) 2- امیرحسین زارع (ایرن) 3- آلن خوبولوف (روسیه) و پاشا کارابولوت (ترکیه)

 

دیدگاه تان را بنویسید