وام دانشجویی افزایش می یابد؟/ افزایش پرداخت ها تا ۱۱۰ میلیارد ریال

بهروز رحیمی از تلاش برای افزایش وام‌های دانشجویی خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بهروز رحیمی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، در نشست خبری المپیاد ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: جسارت و شجاعت از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد دکتر صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز است که او را در پذیرش مسئولیت میزبانی المپیاد ورزشی دانشجویان دختر پیشقدم کرده است.

او از تلاش برای افزایش وام‌های دانشجویی خبر داد و گفت: سال گذشته قریب به ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات به دانشجویان ارائه شده است که تلاش می‌کنیم میزان تسهیلات را در سال جاری به ۱۱۰ میلیارد تومان برسانیم.

رحیمی اظهار کرد: حدود ۱۴ تا ۱۵ نوع وام دانشجویی وجود دارد که تلاش می‌کنیم وام‌ها بین تمام متقاضیان، توزیع شود.

او با اشاره به میزبانی تبریز در برگزاری چهاردهمین المپیاد ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: ریالی از هزینه‌های دانشگاه صرف این مراسم نمی‌شود و میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در برگزاری این المپیاد در کارنامه این دانشگاه، ماندگار خواهد شد.

رحیمی در بخش دیگری از سخنانش ضمن موافقت با پیشنهاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز مبنی بر احداث مرکز دائمی برگزاری المپیاد‌های ورزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در تبریز بیان کرد: احداث این دبیر خانه را به عنوان پایگاه قهرمانی برای این منطقه می‌بینم و از کمیسیون سرمایه‌گذاری و امکانات صندوق رفاه در این خصوص استفاده خواهیم کرد.

او با تاکید بر تلاش برای تمرکز زدایی در بهره‌مندی از امکانات صندوق‌رفاه دانشجویی و توزیع اعتبارات آن در استان‌های مختلف، گفت: کمک خواهیم کرد تا خوابگاه در دست احداث دانشگاه علوم پزشکی تبریز به سرانجام برسد.

رحیمی تاکید کرد: با وجود اینکه مطالباتی از برخی سازمان‌ها داریم، اما نگران برنامه‌های فرهنگی و دانشجویی نیستیم، جداسازی بودجه فرهنگی از حوزه آموزشی در حرف یک خط، ولی در عمل بسیار سخت است.

مهدی مقدم منش، رئیس اداره ورزش‌های قهرمانی وزارت بهداشت نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه برگزاری المپیاد‌های ورزشی از سال ۷۳ کلید خورده است، گفت: در سال‌های ابتدایی، دو المپیاد دختران و پسران با مشارکت ۲۰ دانشگاه برگزار می‌شد که با افزایش تعداد دانشگاه‌ها دیگر قادر به اجرای برگزاری همزمان المپیاد‌های دختران و پسران نبودیم.

او با اشاره به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در برگزاری چهاردهمین المپیاد ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اظهار کرد: تبریز سال گذشته نیز به مدت ۱۰ روز، میزبان برگزاری المپیاد پسران در ۱۲ رشته بود.

مقدم‌منش ضمن قدردانی از ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز به دلیل پذیرش میزبانی چهاردهمین المپیاد ورزشی افزود: پذیرش مسئولیت میزبانی این المپیاد از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در شرایط کنونی که کسی حاضر به میزبانی نیست، ستودنی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید