کالدرون: در الاهلی، برانکو را اذیت می‌کنند

گابریل کالدرون که به‌خوبی از فوتبال عربستان شناخت دارد، به مدیران پرسپولیس گفته: «الاهلی برانکو را اذیت می‌کند. کار کردن در عربستان به این سادگی‌ها نیست.»

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، روزهای سخت برانکو ایوانکوویچ در عربستان خیلی زود آغاز شده است. او در گذشته تجربه هدایت باشگاه الاتفاق عربستان را داشت، اما این باشگاه به نسبت الاهلی، الاتحاد یا الهلال باشگاه به‌مراتب کوچکتری است و فشار کار هم در آنجا کم است. برانکو در تیم جدیدش خیلی‌زود تحت فشار قرار گرفته است. شکست مقابل الهلال در دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باعث شد تا انتقادات خیلی‌زود از او به اوج برسد. کار به‌جایی رسید که حتی کمیته فنی الاهلی هم برانکو را فراخواند و به انتقاد از تصمیماتش پرداخت. روزی که این مربی پرسپولیس را ترک کرد و به این کشور رفت، بعضی از هواداران اعتقاد داشتند خیلی‌زود برمی‌گردد. حالا هم بعضی‌ها پیش‌بینی می‌کنند اگر کالدرون آن گونه که باید در پرسپولیس موفق نشود دوباره نوبت به این مربی کروات می ررسد. اینها، اما همه فرضیه است. برانکو هر چند کارش را با انتقاد و فشار آغاز کرده ولی امیدوار است در آینده همه‌چیز را سر و سامان دهد. این مربی کروات و تیمش امروز (سه‌شنبه) در خانه الهلال مهمان هستند و شانس زیادی ندارند، چون بازی رفت را در خانه ۴ بر دو باخته‌اند. 

مسئولان پرسپولیس که از جدایی برانکو هنوز دلخور هستند، نتایج الاهلی را رصد می‌کنند. آن‌ها می‌گویند برانکو در ایران امپراتوری می‌کرد ولی در عربستان هرکسی به خود اجازه می‌دهد به انتقاد شدید از او بپردازد. برانکو بی‌شک اگر در ایران می‌ماند و حتی لیگ را بد هم شروع می‌کرد به اندازه یک بازی رفت الاهلی- الهلال از او انتقاد نمی‌شد. حالا، اما چیزهایی به گوش‌مان رسیده که در نوع خود جالب است. گابریل کالدرون آرژانتینی هم تجربه کار در عربستان را دارد. او علاوه بر اینکه سرمربی تیم‌ملی آن کشور بود، روی نیمکت دو باشگاه بزرگ این کشور یعنی الاتحاد و الهلال هم نشست. کالدرون که به‌خوبی از فوتبال این کشور شناخت دارد، به مدیران پرسپولیس گفته: «الاهلی برانکو را اذیت می‌کند. کار کردن در عربستان به این سادگی‌ها نیست.» او همچنین توضیح داد: «زمانی‌که در عربستان کار می‌کردم، به من می‌خواستند بازیکن سفارشی بدهند. مثلاً بازیکنی بود که من او را نمی‌خواستم و گفتم نباید در تیم باشد ولی شیخ باشگاه گفت این بازیکن باشد و بازی کند. مشکلاتی از این قبیل داشتیم و این‌هم به‌خاطر دخالت‌هایی بود که می‌شد.» 

خیلی جالب است که دقیقاً همین مشکل هم برای برانکو به‌وجود آمده است. او در اردوی پیش‌فصل اعلام کرد دو بازیکن تیم را نمی‌خواهد ولی باشگاه مخالفت کرد و گفت باید هر دو بازیکن در الاهلی بمانند و بازی کنند! درباره یکی از بازیکنان خارجی هم او چنین نظری داشت ولی شیخ باشگاه گفت، چون زیاد برایش هزینه کرده‌اند، نباید جایی برود. کالدرون به مسئولان پرسپولیس گفته این مشکلات می‌تواند به برانکو و تیمش آسیب زیادی بزند.

دیدگاه تان را بنویسید