کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان؛

مقصودی و فروتن به فینال راه یافتند؛ فیروزپور در رده‌بندی

2 کشتی گیر کشورمان به دیدار فینال مسابقات پنج وزن نخست رقابت های کشتی آزاد جوانان جهان، راه یافتند و یک کشتی گیر نیز راهی دیدار رده بندی شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مسابقات مقدماتی پنج وزن نخست رقابت های کشتی آزاد جوانان قهرمانی جهان امروز (دوشنبه) در شهر تالین استونی برگزار شد و در پایان امیرحسین مقصودی و عباس فروتن در اوزان 65 و 97 کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند و محمدصاق فیروزپور در وزن 70 کیلوگرم نیز راهی دیدار رده بندی شد. 

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:
در وزن 57 کیلوگرم امیر پرسته در دور نخست با نتیجه 12 بر صفر برایدن تود از کانادا را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 8 بر 7 مغلوب ادلان عسکراف از قزاقستان شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، پرسته حذف شد.
در وزن 65 کیلوگرم امیرحسین مقصودی در دور اول با نتیجه 10 بر صفر استفان کومان از رومانی را مغلوب کرد وی در دور بعد مقابل کانتا توکوریکی از ژاپن با نتیجه 14 بر 4 به پیروزی رسید. وی در مرحله یک چهارم نهایی در یک کشتی نزدیک با نتیجه 7 بر 7 از سد توران بایراموف از آذربایجان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 7 بر صفر احمت سلیم ایگیت از ترکیه را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. مقصودی در دیدار نهایی به مصاف کوربان شیرایف از روسیه می رود.
در وزن 70 کیلوگرم محمدصادق فیروزپور در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر سیمون ووتکوفسکی از لهستان را از پیش رو برداشت. وی در دور دوم مقابل سنجر دوسجانوف از قزاقستان با نتیجه 6 بر یک پیروز شد. فیروز پور در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی آرمان آندراسیان از ارمنستان را با نتیجه 2 بر یک شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل واسیلی دیاکون از مولداوی در یک کشتی نزدیک با نتیجه 5 بر 5 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت.
در وزن 79 کیلوگرم عبداله شیخ اعظمی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 9 بر 5 مغلوب فاتح بنفردجلاه از الجزایر شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، شیخ اعظمی از دور مسابقات کنار رفت.
در وزن 97 کیلوگرم عباس فروتن پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر رحمان روسیدانمو از چین را مغلوب کرد. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل یاروسلاو اسلاویکوسکی از بلاروس با نتیجه 13 بر 2 پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. فروتن در این مرحله با نتیجه 4 بر 2 از سد فیض اله آکتورک از ترکیه گذشت و به دیدار فینال راه یافت. 

رقابت های فینال و رده بندی اوزان فوق فردا شب (سه شنبه) برگزار می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید