همه‌چیز درباره مدافع چپ جدید استقلال

باشگاه استقلال اعلام کرد با میلیچ، مدافع چپ‌پای کروات به توافق رسیده و قرار است این مدافع سابقا ملی‌پوش به تهران بیاید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، روز یکشنبه نیز به‌عنوان روز حضور او در تهران اعلام شده تا سرانجام بعد از دوماه تلاش، استقلال گزینه مناسبی برای سمت چپ دفاعی خود پیدا کند. درمورد این بازیکن البته حرف و حدیث زیاد است!

سابقه بازی در رده بزرگسال

میلیچ در سال 2008 به تیم هایدوک‌اشپلیت پیوست اما تا پیش از جدایی از این تیم تنها سه‌بار در ترکیب اصلی قرار گرفت. مقصد بعدی او تیم سوئدی جورگاردن بود که حاصل دو سال حضورش در این تیم، 36 بازی، چهار گل و چهار پاس گل بود. در سال 2011 این مدافع کروات به کشورش برگشت و دو سال در «ایسترا 1961» بازی کرد که توانست 57 بار پیراهن این تیم را بر تن کند. او در فصل اول یک گل زد و در دومین فصل حضورش چهار گل و سه پاس گل در کارنا‌مه‌اش ثبت شد.

در سال 2013 او با انتقالی 350 هزار یورویی به روستوف روسیه ملحق شد و پس از دو سال حضور در این تیم به هایدوک‌اشپلیت برگشت. یک‌سال بعد راهی سری A شد تا بازی در این لیگ را با لباس فیورنتینا تجربه کند. او که در ازای 700 هزار یورو به این باشگاه پیوسته بود نمایش نسبتا خوبی در لیگ ایتالیا داشت و 17 بار به میدان رفت که باعث شد تنها یک فصل بعد المپیاکوس با پرداخت 5/1 میلیون یورو او را به خدمت بگیرد.

حضور در لیگ یونان اما برایش خوش‌یمن نبود و تنها 6 ماه بعد در لیست مازاد قرار گرفت تا بعد از یک‌ماه با قراردادی آزاد به ناپولی برود تا جانشین فوزی غلام مصدوم شود، اما در بازگشت به ایتالیا نیز نتوانست موفق ظاهر شده و مائوریتسیو ساری، سرمربی آن زمان ناپولی حتی یک بازی هم او را به میدان نفرستاد تا حضورش در این تیم نیز تنها 6 ماه دوام داشته باشد.

این مدافع چپ پس از 6 ماه بدون تیم‌بودن در میانه فصل گذشته راهی کروتونه در سری B شد. میلیچ در 6 ماه حضورش در این تیم تنها 9 بازی انجام داد و حالا در فرصت نقل‌وانتقالات تابستانی به‌عنوان بازیکن آزاد مورد توجه استقلال قرار گرفته است.

باتجربه ولی نه مسن

هروه میلیچ متولد سال 1989 است و 30 سال دارد. از این نظر او هم‌سن دیاباته است و اخباری که مبنی‌بر 34 سالگی او و پایان یافتن فوتبالش منتشر شده، صحت ندارد. مدافعان کناری 30 ساله زیادی در فوتبال اروپا بازی می‌کنند، از این‌رو این سن برای این پست خیلی نامناسب نیست.

کیفیت فنی؛ نسبتا خوب

این بازیکن 6 بازی ملی برای تیم‌ملی کرواسی را حدفاصل سال‌های 2013 تا 2014 در کارنامه خود دارد. در کارنامه او عضویت در باشگاه‌های مطرحی چون هایدوک‌اشپیلت، فیورنتینا، المپیاکو و ناپولی دیده می‌شود. درست است که آمار بازی او در این تیم‌ها آنقدر بالا نیست اما کیفیت فنی او آنقدر بوده که به این تیم‌ها اضافه شود. در اروپا کسی پول مفت خرج خرید یک بازیکن نمی‌کند و نمی‌شود این همه تیم درمورد او اشتباه کرده باشند.

قیمت ؟

سال 2017 یعنی دو سال قبل، او با قیمت یک‌ونیم میلیون یورو از فیورنتینا به المپیاکو فروخته شد. شاید فکر کنید او برای فیورنتینا بازیکن مفیدی نبود اما در حقیقت او برای این تیم سود هم داشت؛ چراکه با 700 هزار یورو به این تیم پیوست و با یک‌ونیم میلیون یورو از این تیم جدا شد.

قیمت او برای استقلال هم گران نیست. بازیکنی که دو فصل قبل با یک‌ونیم میلیون یورو ترانسفر شده امسال حتی یک‌پنجم این رقم هم برای استقلال هزینه نخواهد داشت.

قرار بود به فولاد بپیوندد

اما نکته‌ای که کسی نمی‌داند اینکه این مدافع چپ پیش از این برای عضویت در تیم فولاد خوزستان در نظر گرفته شده بود. افشین قطبی در تیمش در دفاع چپ مشکل داشت و قرار بود یک مدافع فرانسوی- ساحل عاجی به‌نام «زیه» به تیم او ملحق شود که به دلایلی‌ آی‌تی‌سی او صادر نشد و این بازیکن با وجود کیفیت فنی بالایش نتوانست با فولاد قرارداد ببندد.

قرار بود این بازیکن توسط ایجنتی که زیه را به فولاد وصل کرده بود به قطبی معرفی شود تا در شروع فصل جدید لباس فولاد را بپوشد. طبق اطلاعات ما مکاتبات اولیه بین این ایجنت و میلیچ هم صورت گرفته بود و این بازیکن کروات اعلام آمادگی کرده بود که در تابستان و بعد از پایان قراردادش به ایران بیاید اما با جدایی قطبی از فولاد این مذاکرات در میانه راه منتفی شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید