واکنش شیخ سلمان به تعلیق عراق از سوی فیفا

رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا بعد از تعلیق دوباره ورزشگاه های عراق به حمایت از این کشور و درخواست توضیح از فیفا شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا بعد از تعلیق دوباره ورزشگاه های عراق  عنوان کرد: از دلایلی که فیفا دوباره تصمیم گرفته تا ورزشگاه های عراق را تعلیق کند خبری ندارم. آیا فیفا به گزارش های سازمان های امنیتی این حکم را داده است؟ بعد از قرعه کشی انتخابی جام جهانی 2022 قطر فدراسیون عراق ما را از این ماجرا باخبر کرد. ما پشتیبان عراق هستیم تا این بحران به پایان برسد. ما به آنها اعلام کردیم که AFC از حق فدراسیون عراق در فیفا حمایت می کند.

وی افزود: فیفا می تواند برگزاری مسابقات غرب آسیا 2019 به میزبانی عراق را به عنوان بهترین دلیل برای خودش بداند. این تصمیم قبل از برگزاری مسابقات غرب آسیا گرفته شده و فیفا به نحوی میزبانی عراق در این تورنمنت می تواند نگاه کند. عراق در این مسابقات از فنی و امنیتی سنگ تمام گذاشته است و این سندی به وجود امنیت در عراق است.

رئیس AFC ادامه داد: کنفدراسیون فوتبال آسیا به بازی عراق در خاکش با توجه داشتن امنیت امیدوار است. ما در سال گذشته تصمیم گرفتیم که تمام بازی های نمایندگان عراق در لیگ قهرمانان آسیا  و AFC کاپ در خاکش برگزار شود و این بازی ها بدون هیچ مشکلی برگزار شد. فیفا باید نماینده ای را از طرف خودش برای تماشای مسابقات قهرمانی غرب آسیا به میزبانی عراق بفرستد تا با بررسی وضعیت تصمیم نهایی درباره میزبانی عراق در انتخابی جام جهانی 2022 بگیرد. اگر فیفا شاخص هایی دارد که تصمیم خود را برگردانده و دوباره ورزشگاه های عراق را تعلیق کرده باید ما را در جریان بگذارد تا به صورت شفاف این موضوع حل شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید