چند روزی همقدم با شهید رفیعی-۶

ابوالفضل چگونه به شهادت رسید؟

شجاعانه میان معرکه دشمن ایستاده بود که گلوله ای او را نقش بر زمین کرد و...

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، آرزوی ابوالفضل(1) این بود که مانند صاحب نامش ابوفاضل(س) در کنار نهر علقمه به شهادت برسد و آخر کار هم در دوازدهمین روز از اسفند ماه سال 62 در عملیات خیبر به شهادت رسید و پیکر مطهرش سال ها در گمنامی به سر برد تا اینکه در سال 96 با انجام آزمایش دی ان ای شناسایی شد.

 بی سیم چی او نحوه شهادتش را اینگونه توضیح می دهد: فرمانده عملیات ابوالفضل بود، در منطقه العزیر به محاصره در آمده بودیم و شهید رفیعی تا صبح مدام درخواست مهمات می کرد اما موفق نشدند به ما مهمات برسانند.

نزدیکی های صبح بود که محاصره کامل شد و نیروها قیچی شدند. ابوالفضل با همه شجاعت و بی باکی اش میان معرکه ایستاده بود، جلو رفتم و پرسیدم: تو فرمانده ما هستی و باید هدایتمان کنی هر چه بگویی همان است بگو که تکلیفمان چیست؟

نگاهی به من کرد و گفت: اسلامی که شهادت دارد اسارت هم دارد شما عملیات را با رمز یا زهرا(س) شروع کردید و نباید این ذکر از زبانتان قطع شود.

همان موقع گلوله ای به گردنش خورد و نقش بر زمین شد. چشمانش را باز کرد و به من گفت که مرا رها کن و خودت را نجات بده.

تا فرصت داشتم همه مدارک خودم و ابوالفضل را منفجر کردم، چفیه ام را زیر سرش گذاشتم و خودم را میان نیزارها پنهان کردم اما چند دقیقه بعد اسیر شدم و بعدها در بازداشتگاه متوجه شدم که او نیز ابتدا اسیر شده و بعد به شهادت رسیده است.

 

1. شهید ابوالفضل رفیعی، جانشین فرمانده لشکر 5 نصر که در عملیات خیبر به شهادت رسید و پس از 34 سال گمنامی با آزمایش دی ان ای شناسایی شد. پیکر مطهر ایشان در دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان شهید گمنام به خاک سپرده شده بود.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید