در گفت و گو با جی پلاس؛

شرط گرفتن میزبانی های مهم ورزشی از نگاه صالحی امیری

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: تلاش می کنیم برگزاری مسابقات کشورهای عضو اکو در ایران را در تقویم OCA بگنجانیم.

لینک کوتاه کپی شد

سید رضا صالحی امیری در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس درباره برگزاری مسابقات کشورهای عضو اکو، در جزیره کیش که به پیشنهاد ایران هم بوده، اظهار کرد: این مسابقات به پیشنهاد ایران برگزار خواهد شد. البته باید این طرح به 10 کشور عضو اکو و آسیای میانه ارائه شود و موافقت 1+5 کشور را جلب کنیم و مسابقات به خوبی در جزیره کیش برگزار شود. برای رسمیت بخشیدن به این مسابقات باید این رویداد را در تقویم OCA (شورای المپیک آسیا) نیز بگنجانیم.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: برای گرفتن میزبانی رویدادهای بزرگ ورزشی باید در ابتدا رویدادهای منطقه ای را برگزار کنیم و سپس بعد از برگزاری موفقیت آمیز به میزبانی های بین المللی نیز برسیم. از همین رو در حال ارزیابی شرایط برگزاری مسابقات اکو به میزبانی جزیره کیش هستیم.

صالحی امیری با اشاره به ظرفیت های ورزشی در کیش، ادامه داد: شرایط کیش متفاوت از همه نقاط جغرافیای ما است. ظرفیت های کیش بسیار ارزشمند است. اگر بخواهیم رویداد ورزشی بین المللی را در ایران برگزار کنیم، جزیره کیش به دلیل دسترسی ها و ظرفیت های موجود نسبت به مناطق دیگر، می تواند میزبان مناسب تری باشد. بنابراین تلاش می کنیم برگزاری مجموعه رویدادهای ورزشی متعددی را در کیش تعریف کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید