در گفت و گو با جی پلاس؛

داورزنی: باید پذیرفت فضای لیگ های داخلی در شأن بانوان نیست

معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: باید پذیرفت که فضای عمومی و فعلی ما برای لیگ‌های داخلی، مناسب و در شأن خانم ها نیست.

لینک کوتاه کپی شد

محمدرضا داورزنی، معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در گفت و گو با جی پلاس؛ درباره حضور در جزیره کیش به همراه رضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک گفت: حضور ما در جزیره کیش نیز به خاطر ارزیابی تجهیزات ورزشی این جزیره به منظور برگزاری بازی های ورزشی عضو کشورهای اکو است. مسئولان اکو نیز در این سفر ما را همراهی می کنند.

داورزنی درباره حضور خانم‌ها در استادیوم‌های ورزشی افزود: در هر جایی که شرایط حضور بانوان با رعایت شرایط شرعی مهیا باشد، بانوان می‌توانند حضور داشته باشند. ورودی‌ها و خروجی‌ها جدا باشد. بپذیریم که فضای عمومی و فعلی ما برای لیگ‌های داخلی، مناسب و در شان خانم ها نیست.

معاون قهرمانی وزارت ورزش تاکید کرد: فضای ملتهب داخل باشگاه‌ها و مسابقات را نمی‌توان یک شبه مدیریت کرد. این فضا باید برای حضور خانواده ها مناسب شود. خانواده ها، خواهر و همسر ما هستند. در مسابقات ملی، ۹۹ درصد هیچ مشکلی نداریم. همه تیم ملی را تشویق می‌کنند. برای تیم های ملی و مسابقات ملی، زیر ساخت‌ها و فضا وجود دارد ولی برای باشگاهی نمی‌توانیم این مسئله را تضمین کنیم. خیلی باید تلاش کنیم. حداقل‌ها را باید داشته باشیم تا شرایط فرآهم شود. جمعیت چند هزار نفره را نمی‌توان با این چیزها کنترل کرد. حفظ حرمت و کرامت خانواده ها بر همه ما واجب است. در خیلی از رشته ها، خانواده ها مشکلی ندارند. فقط در محیط های فوتبالی هنوز فضا مناسب نیست.

او در بازدید از مسابقات بین المللی غواصی عمق 2019 روسیه به میزبانی نیروی دریایی ارتش در جزیره کیش گفت: با توجه به وضعیتی که در خلیج فارس داریم و شرایطی که دشمنان به وجود آورند، نشان دادن امنیت منطقه یکی از اهداف این قبیل مسابقات است.

معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: نیروهای مسلح طی سال های اخیر حضور فعالی در سیزم (المپیک نیروهای مسلح) داشته و امسال هم برای دومین سال متوالی در کشورمان میزبان مسابقات غواصی نظامی هستیم. نیروی دریایی ارتش سال گذشته در نوشهر و امسال در کیش میزبان مسابقات بین المللی غواصی است.

وی یادآور شد: برگزاری مسابقات در بالاترین سطح کیفی با حضور گردشگران، بیانگر امنیت خلیج فارس و منعکس کننده این موضوع در جهان است.

معاون قهرمانی وزارت ورزش ادامه داد: برگزاری مسابقات بین المللی غواصی نظامی در جزیره کیش بیانگر اوج امنیت ما در خلیج فارس است اما دشمنان به دنبال انتشار چیزی غیر از این هستند. حضور کشورهای خارجی در جزیره کیش و دیدن زیبایی و امنیت منطقه، پیام خوبی برای دوستان ما اسیت.

وی با اشاره همدلی و همکاری صمیمانه سازمان منطقه آزاد کیش و نیروی دریایی ارتش در برگزاری این رویداد بزرگ گفت: امنیت خلیج فارس در دست نیروهای مسلح به ویژه نیروهای دریایی است و در شرایط عادی و مطلوب به سر می برد.

دیدگاه تان را بنویسید