چند روزی همقدم با شهید رفیعی-۲

مقابله ابوالفضل با رژیم پهلوی در حرم امام رضا(ع) چگونه بود؟

ابوالفضل و شش تن دیگر در حالی که اشک از چشمانشان می آمد، زیر جنازه شیخ احمد کافی را گرفته و به حرکت خود ادامه می دادند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: سال 57 درگیری ها میان مردم و حکومت پهلوی به اوج خودش رسید و امام اعلام کرد که نیمه شعبان جشن نداریم و رژیم هم برای مخالفت با امام همه اطراف حرم امام رضا(ع) را چراغانی کرد. فضای حرم آن سال ها به این شکل بود که همه اطراف چمنکاری بود و داخل چمن ها ستون هایی برای نصب ریسه در نظر گرفته شده بود. دوستان ماموریت پیدا کردند برای اینکه حکومت را سر جای خود بنشانند و پاسخی به این دهن کجی شان به فرمان امام بدهند، این چراغانی ها را خاموش کنند. بچه ها دنبال چوب می گشتند تا بتوانند لامپ های ریسه را خاموش کنند اما ابوالفضل(1) بی هیچ ترس و نگرانی با دست، سیم هایستون برق را می گرفت و می کشید و آنها را خاموش می کرد.

آن روز قرار بود پیکر مرحوم کافی تشییع شود و ماموران که در مقابل جمعیت و این عمل بچه ها کم آورده بودند، برای متفرق کردن جمعیت شروع به زدن گاز اشک آور کردند. ابوالفضل و شش نفر دیگر که زیر پیکر را گرفته بودند به مقاومت خود ادامه دادند و در حالی که از چشم هایشان اشک می آمد برای اینکه حرکت مردم متوقف نشود همچنان به مسیر خود ادامه دادند.(2)

 

1. شهید ابوالفضل رفیعی، جانشین فرمانده لشکر 5 نصر که در عملیات خیبر به شهادت رسید و پس از 34 سال گمنامی با آزمایش دی ان ای شناسایی شد. پیکر مطهر ایشان در دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان شهید گمنام به خاک سپرده شده بود.

2. برگرفته از مطلبی منتشرشده در خبرگزاری دفاع مقدس.

 

دیدگاه تان را بنویسید