حرف های داورزنی درباره حواشی انتخابات فدراسیون کونگ فو

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: در انتخابات فدراسیون کونگ‌فو ۶ نفر نامزد بودند که دو نفر نیامدند و ۲ نفر هم انصراف دادند و در نهایت انتخابات با ۲ نامزد برگزار شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان پس از پایان مجمع انتخاباتی فدراسیون کونگ‌فو اظهار داشت: مشکلی برای برگزاری مجمع نبود. 6 نفر نامزد بودند که دو نفر نیامدند و 2 نفر هم انصراف دادند و در نهایت انتخابات با 2 نامزد برگزار شد و رضا حیدری که قبلاً هم رئیس فدراسیون بود، رای آورد و برای چهار سال آینده رئیس خواهد بود.

وی افزود: با توجه به سرپرستی رضا حیدری در فدراسیون، قرار شد سرپرست در صورت حضور در انتخابات کنار برود و یک سرپرست جدید را منصوب کنیم. این اتفاق در فدراسیون‌های وزنه‌برداری و کشتی نیز رخ داد و برای کونگ‌فو هم مجبور شدیم همین کار را انجام بدهیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: 41 نفر از اعضای مجمع از عملکرد حیدری در دوران ریاستش راضی بودند و به همین دلیل به او رای دادند. آن نامزدهایی هم که نیامدند، می‌گفتند که با حضور حیدری شانسی برای ریاست ندارند و به همین دلیل شرکت نکردند.

داورزنی درخصوص شائبه‌های مربوط به چینش اعضای مجمع از سوی حیدری گفت: بحث چینش نیست. حیدری پس از دوران ریاست به مدت 16 ماه هم سرپرست بود. به هر حال سرپرستی که می‌خواهد در انتخابات شرکت کند، باید کنار برود و ما نیز همین کار را انجام دادیم. در فدراسیون ورزش‌های رزمی هم همین اتفاق رخ داد.

وی درباره شکایت درباره این انتخابات به دیوان عدالت اداری عنوان کرد: هر فردی که احساس می‌کند حقی ضایع شده است، می‌تواند به مراجع مربوطه مراجعه کند. دیوان عدالت هم یکی از این مراجع است که افراد می‌توانند شکایت کنند و ما هم نمی‌توانیم به کسی بگوییم که شکایت نکند.

وی درخصوص اختلاف کونگ‌فو با ووشو گفت: الان آن چیزی که اختلاف افتاده، این است که فدراسیون کونگ‌فو فدراسیون قانونی ما است. دوستان در ووشو یک استدلال‌هایی دارند و می‌گویند که فدراسیون جهانی ووشو مطرح می‌کند به کار بردن کونگ‌فو فقط خاص رشته ووشو است و کونگ‌فو را در حوزه ووشو می‌دانند. در حال حاضر مسابقات کونگ‌فو توآ وجود دارد و بستگی دارد در چه مسابقه‌ای و در چه سطحی برگزار شود. ما این تعامل رو فعلاً بین این دو فدراسیون برقرار کردیم و انشاالله که اختلافی پیش نیاید، ولی طبیعی است در آینده هر تصمیم و سیاستی که فدراسیون‌های جهانی داشته باشند، سعی می‌کنیم با شرایط کشور تطبیق بدهیم که مشکلی پیش نیاید.

 

دیدگاه تان را بنویسید