چند روزی همقدم با شهید رفیعی-۱

آشنایی کوتاه با شهیدی که بعد از 34 سال شناسایی شد

فرمانده قهرمان لشکر 5 نصر در عملیات خیبر به شهادت رسید، در سال 90 به عنوان شهید گمنام به خاک سپرده شد و در تیرماه سال 96 شناسایی شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی:  سال 1334 بود که ابوالفضل در روستای سیج که از توابع کلات بود به دنیا آمد. برادرش در پنج سالگی از دنیا رفته بود و این بار پدر دلش می خواست به یاد او نام نوزادش را جواد بگذارد. مدتی از به دنیا آمدنش نگذشته بود که او نیز مانند هفت برادر قبلی اش بیمار شد و چون پدر نگران بود که نکند این فرزند نیز از دنیا برود نامش را ابوالفضل گذاشت نامی که در دوران بارداری در عالمی شبیه عالم رویا به مادر الهام شده بود.

هنوز مدتی نگذشته بود و تازه ابوالفضل هشت ماهه بود که پدر را از دست داد و گرد یتیمی از همان ابتدا بر چهره اش نشست.

 ابوالفضل مانند دیگران کودکان روستا بزرگ شد و به مدرسه رفت و تا پایان دوره راهنمایی را خواند. آنگاه عموی ابوالفضل که از کودکی سرپرستی اش را عهده دار بود و خود نیز در کسوت روحانیت بود، او را به مدرسه محراب خان مشهد فرستاد و هفت سالی را در آنجا به تحصیل علوم دینی پرداخت. حضور در این مدرسه او را با امام و افکار و اندیشه های مبارزاتی اش آشنا کرد.

پیروزی انقلاب اسلامی و علاقه زیادی که ابوالفضل به امام داشت، او را به قم کشاند و در آنجا به عضویت سپاه قم در آمد و در آنجا شد یکی از محافظان بیت امام.

بعدها دوباره راهی مشهد شد و به عنوان مسئول گشت سپاه مشهد توانست تعدادی از منافقان را به هلاکت برساند و جمعی از آنها را نیز دستگیر کند.

مدتی که از این فعالیت های ابوالفضل گذشت، جنگی نابرابر علیه ملت ایران آغاز شد و او با حضورش در جبهه نبرد، مسئولیت های متفاوتی را پذیرفت و زمانی که جانشین فرمانده لشکر 5 نصر در دوازدهمین روز از اسفند سال 62 در هور الهویزه و در عملیات خیبر گمنامی اش آغاز شد.

نوزدهم اردیبهشت ماه سال 90 بود که پیکر مطهرش به عنوان شهید گمنام در دانشگاه فردوسی مشهد به خاک سپرده شد و شش سال بعد نتیجه آزمایش دی ان ای نامی را بر سر زبان ها انداخت و او را بعد از 34 سال گمنامی شناسایی کرد. هفدهم تیرماه سال 98 بود که همه دریافتند شهیدی که اینجا در میان شهدای گمنام آرمیده است، جانشین فرمانده لشکر 5 نصر شهید ابوالفضل رفیعی است.

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید