گفت وگوی جی پلاس با مربی تیم ملی نوجوانان که زمانی شاگرد دستیار ویلموتس بود

محمدرضا مهدوی: ویلموتس باهوش است که "مانو فررا" را به ایران آورد/ به آینده تیم ملی خوشبینم

محمدرضا مهدوی معتقد است انتخاب فررا توسط ویلموتس، هوش بالای این مربی بلژیکی را نشان می‌دهد.

لینک کوتاه کپی شد

محمدرضا مهدوی یکی از مربیان تیم نوجوانان ایران است. او که سابقه بازی در شارلروا، استقلال، بهمن، پرسپولیس و تیم ملی را دارد، یکی از شاگردان مانو فررا- مربی جدید تیم ملی – در بلژیک بوده و همین باعث شده تا او شناخت بالایی از توانایی‌های دستیار مارک ویلموتس داشته باشد.

مهدوی در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس درباره شناختش از دستیار بلژیکی مارک ویلموتس در تیم ملی ایران، اظهار کرد: «مانو فررا سرمربی ما در شارلروا بود. البته وقتی ما به بلژیک رفتیم، دو سه هفته بعد او را اخراج کردند. چون نتایج جالبی نگرفته بود و به اعتقاد باشگاه نمی‌توانست کار بهتری انجام بدهد. مربی جدید که به شاررلوا آمد، با کمک انزو شیفو تیم به رده چهارم رسید و نتایج درخشانی کسب کرد.»

او صحبت هایش درباره "فررا" را اینطور ادامه می دهد: «فررا البته کارنامه درخشانی داشت و مربی خوبی بود. او کارش را بلد بود و در بلژیک هم از او به عنوان یک مربی خوب نام می‌بردند. فررا برای جذب من، علیرضا امامی‌فر و داریوش یزدانی به آسیا می‌ آمد و بازی‌های ما را از نزدیک می‌دید. آن زمان عباس بیات مالک شارلروا بود و فررا همراه با انزو شیفو و برونیو و با پرواز اختصاصی به آسیا می‌آمدند تا بازی‌های ما را تماشا کنند. البته در آن مقطع قرار بود دو بازیکن دیگر از استقلال به شارلروا بروند اما سلیقه فررا من و داریوش یزدانی بود. فرهاد مجیدی و مهدی هاشمی‌نسب آن دو بازیکن بودند اما اعتقاد مدیران شارلروا این بود که ما را راحت‌تر می‌توانند بفروشند و درآمدزایی کنند.»

13980316000450636954601975136813_21948_PhotoT

 

مدافع سابق تیم ملی ایران از هوش بالای ویلموتس صحبت می‌کند و درباره او می‌گوید: «فکر می‌کنم ویلموتس آدم باهوشی است که فررا را به عنوان دستیار انتخاب کرده. ضمن اینکه جلسه‌ای با مربیان تیم‌های پایه برگزار کرده که به شخصه معتقدم کار جالبی بود و من از حرف‌هایش خوشم آمد. ویلموتس به تیم‌های پایه اهمیت می‌دهد و امیدوارم با حضور هاشمیان و سایر اعضای کادر فنی نتایج درخشانی کسب کند.»

آیا محمدرضا مهدوی و مانو فررا در جلسه مربیان تیم ملی با تیم‌های پایه، یکدیگر را شناختند؟ مربی تیم نوجوانان در این باره به جی پلاس گفت: «من که او را شناختم اما فکر می‌کنم او مرا نشناخت. البته یک دلیل هم داشت. چون من دو هفته دیرتر از علیرضا امامی‌فر و داریوش یزدانی به شارلروا رفتم. آن زمان ماندم تا چند بازی دیگر برای استقلال در آسیا انجام دهم. مرحوم پورحیدری اجازه نداد زودتر به شارلروا بروم و از من در مسابقات آسیایی استفاده کرد.»

بازی+تیم+ملی+فوتبال+ایران+و+کره+جنوبی

 

محمدرضا مهدوی به آینده تیم ملی با حضور مارک ویلموتس امیدوار است: «خیلی خوشبینم که تیم ملی با مربیان بلژیکی نتیجه بگیرد. در جلسه‌ای که با حضور ویلموتس و دستیارانش میان کمیته جوانان و تیم‌های پایه برگزار شد، طرفین صحبت‌های خوبی رد و بدل کردند و به نظرم آینده تیم ملی امیدوارکننده خواهد بود.»

دیدگاه تان را بنویسید