افزایش عمر دیابتی ها با دارویی جدید

مسئول آموزش پژوهشگاه غدد، از ورود داروهایی جدیدی به کشور خبر داد که طول عمر بیماران دیابتی را افزایش می دهند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ساسان شرقی فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم، درباره اهمیت این بیماری اظهار کرد: دیابت یکی از چهار عامل اصلی مرگ و میر در جوامع پیشرفته دنیا است، بیماری های قلبی و عروقی، انواع سرطان ها و تصادفات سه عامل دیگر مرگ و میر هستند.

وی بیان کرد: خوشبختانه ما با اقدامات انجام شده توانسته ایم سه عامل دیگر مرگ و میر را در دنیا مهار کنیم اما متاسفانه بیماری دیابت به طرز چشمگیری در حال افزایش است.

شرقی افزود: مبتلایان به دیابت در صورت کنترل نشدن بیماری آنها در طول سال های زندگی خود با عوارضی در اعضای حیاتی بدن مانند قلب، کلیه ها، چشم ها و رشته های عصبی روبرو می شوند که این عوارض کیفیت زندگی بیماران را کاهش می دهد.

وی تاکید کرد: از حدود چهار سال پیش با مطالعات آزمایشگاهی، دو داروی جدید به طور تقریبی همزمان وارد بازار دنیا و ایران شده اند که این داروها طول عمر بیماران دیابتی را افزایش می دهند.

شرقی، گرانی و نبود پوشش بیمه ای را از مشکلات داروهای جدید بر شمرد و تصریح کرد: امید است که به زودی با حل این مشکلات، بیماران دیابتی بتوانند طول عمر بیشتر و زندگی باکیفیت تری داشته باشند.

وی یادآوری کرد: خوشبختانه با رعایت سبک زندگی صحیح ( رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی روزانه) می توان تا ۷۰ درصد از بروز دیابت در افراد جلوگیری کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید