صعود ١٧ پله‌ای فیروزجا در رده بندی جهانی شطرنج

در جدیدترین رده بندی فدراسیون جهانی شطرنج فیروزجا با ۱۹ پله صعود در دره سی و هشت جهان قرار دارد و اولین سوپراستاد بزرگی خود را تثبیت کرده است. خادم الشریعه در رده بندی جهانی چهار پله سقوط داشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در جدیدترین رده‌بندی فدراسیون جهانی شطرنج در ماه  آگوست ۲۰۱۹ میلادی، سارا سادات خادم‌الشریعه با ۲۴۶۸ واحد ریتینگ با چهار پله سقوط در رده بیست و یکم برترین شطرنج‌بازان بانوی جهان قرار گرفت. او در ماه گذشته  با ۲۴۸۱ واحد ریتینگ در رده  هفدهم قرار داشت.

در بخش استاندارد شطرنج‌بازان جهان نیز علیرضا فیروزجا با ریتینگ ۲۷۰۲ و با ۱۷ پله صعود در رده سی و هشتم جهان قرار گرفت . او در ماه گذشته با ریتینگ ۲۶۸۵ در رده ۵۵قرار داشت. همچنین پرهام مقصودلو با  ۲۶۵۶ واحد ریتینگ در رده ۹۴ جهان قرار گرفت. او در ماه گذشته با ریتینگ ۲۶۵۶ در رده ۹۴ جهان بود.

در بخش برترین‌های جوانان جهان همچنان علیرضا فیروزجا در رده سوم و پرهام مقصودلو نیز در رده پنجم قرار دارند. سید محمد امین طباطبایی با ریتینگ ۲۶۰۱ در رده شانزدهم جوانان جهان ایستاده است. در این بخش آرین غلامی در رده ۳۹ و شاهین لرپری‌زنگنه در رده۷۳ قرار دارند.

در بخش دختران جوان جهان نیز مبینا علی‌نسب با ریتینگ ۲۲۸۰ و با ۷ پله سقوط نسبت به ماه قبل در رده ۴۵ قرار گرفته است.

در بخش استاندارد برترین شطرنج‌بازان ایران نیز علیرضا فیروزجا در رده نخست قرار گرفته است. بعد از او پرهام مقصودلو و سیدمحمد امین طباطبایی در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. پویا ایدنی، احسان آرین غلامی، قائم‌مقامی،مسعود مصدق پور،  شاهین لرپری زنگنه، سیدخلیل موسوی و امیررضا پور رمضانعلی در رده‌های بعدی جای گرفته‌اند.

در بخش استاندارد شطرنج‌بازان دختران ایران، سارا سادات خادم‌الشریعه در صدر جدول قرار دارد. آتوسا پورکاشیان و مبینا علی نسب در رده‌های دوم و سوم ایستاده‌اند. غزل حکیمی فرد، میترا حجازی‌پور، آناهیتا زاهدی فر، هانیه خلجی، مینو عسگری زاده، میترا عسگرزاده و آنوشا مهدیان در رده‌های بعدی جای گرفتند.

ایران در این ماه با میانگین ریتینگ ۲۵۶۲ و با دو پله صعود در رده بیست و سوم جهان و سوم آسیا قرار دارد. در بخش استاندارد برترین‌های جهان مگنوس کارلسن قهرمان حال حاضر جهان با ۲۸۸۲ واحد ریتینگ در صدر برترین شطرنجبازان جهان در بخش استاندارد قرار دارد. فابیانو کاروانا آمریکایی با ۲۸۱۸ واحد ریتینگ و دینگ لیرن چینی با ۲۸۰۵ واحد ریتینگ در رده رده‌های دوم و سوم برترین شطرنجبازان جای گرفتند.

در بخش استاندارد برترین شطرنجبازان بانوی جهان نیز هو یفان با ۲۶۵۹ واحد همچنان صدرنشین است. جو ونجونبا ۲۶۰۰ واحد ریتینگ در رده دوم قرار دارد و الکساندرا گریاچکینا با ۲۵۶۴ واحد در رده سوم ایستاد.

 

دیدگاه تان را بنویسید