چند روزی همقدم با شهید دستواره-۱

امام پس از عقد سید و بانو را چگونه نصیحت کرد؟

جمله امام پس از عقد مانند گوشواره ای به گوش بانو آویزان شده بود و هر بار به هنگام اختلاف با حاجی، یاد جمله امام می افتاد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس - منصوره جاسبی: در جلسه خواستگاری آشنایی ها صورت گرفت و پس از آن مراسم ساده نامزدی برگزار شد و سید روز بعد به جبهه رفت و در نبودش برای بانو نامه می نوشت و آنقدر دست به قلم خوبی داشت که گاهی نامه اش 27 صفحه ای می شد.

عملیات والفجر مقدماتی(1) در پیش بود و سید(2) از دی تا روزهای آخر سال به تهران نیامده بود تا اینکه بعد از پایان عملیات و دو سه روزی مانده به سال نو حاجی به همراه کادر لشکر برای سازماندهی به تهران آمدند.

فرصت را مناسب دید تا برای مراسم عقد از امام وقت بگیرد. موفق شد و راهی جماران شدند.

مهریه مشخص بود و عروس و داماد از اینکه به محضر امام رسیده بودند سر از پا نمی شناختند. امام لب گشود و خطبه را جاری کرد و بعد با لحن ویژه ای فرمود: با هم خوب باشید.

این جمله آویزه گوش بانو شده بود و هر گاه که اختلاف سلیقه ای بین او و حاج رضا پیش می آمد، یادآوری این جمله امام مانند آبی بود که بر آتش اختلاف ریخته می شد.(3)

 

1. این عملیات در هفدهم بهمن ماه سال 61 در منطقه عماره در 200 کیلومتری جنوب غربی بغداد صورت گرفت. رمز عملیات ذکر مقدس یا الله بود و لشکرهای 31 عاشورا، 5 نصر و 27 حضرت رسول (ص) در آن شرکت داشتند.

2. شهید سید محمدرضا دستواره، قائم مقام لشکر 27 حضرت رسول(ص) (این لشکر از رزمندگان استان تهران تشکیل شده بود) که در سیزدهم تیرماه سال 65 در عملیات آزادسازی مهران به شهادت رسید.

3. برگرفته از گفت وگوی همسر شهید.

 

دیدگاه تان را بنویسید