روایت دومین قهرمانی استقلال در آسیا

قصه قهرمانی استقلال ازچهارم خردادماه 69 کلیدخورد، جایی که آنها پرسپولیس را درفینال اولین لیگ سراسری بعد ازانقلاب شکست دادند و مسافر جام باشگاههای آسیا شدند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، جام جهانی نود ایتالیا تازه به پایان رسیده بود و استقلال در شرایطی قرعه خود در آسیا را برداشت که جامعه ایران هنوزدر تب و تاب زلزله مهیب رودبار و منجیل و جام جهانی به سرمی برد.

حریف اول استقلال در دور مقدماتی السد قطر قهرمان دو دوره قبل مسابقات بود که از وجود ابراهیم قاسمپور و مجید نامجومطلق بهره می‌برد. تساوی 1-1 دردوحه و  برد در تهران با گلزنی مرفاوی استقلال را مسافر مرحله بعد کرد. حملات صدام حسین به کویت وجنگ خاورمیانه برگزاری مرحله نهایی رایک سال به تاخیر انداخت . در چنین شرایطی تیم ملی با اسکلت استقلال راهی پکن شد و بعد ازشانزده سال با کاپ قهرمانی آسیا عکس گرفت.

مرحله نهایی مسابقات در بنگلادش از بیست وهشتم تیر 70 آغاز شد، تیم تا بن دندان مسلح استقلال که به جرأت می توان گفت بهترین تیم تاریخ این باشگاه بود، درهر پست از دو بازیکن خوب بهره می برد. آبی‌ها به مربیگری پورحیدری بعد از اردویی ده روزه در سالاردره مازندران راهی بنگلادش شدند.

بازی اول مقابل اوریل کره شمالی بود که با گلهای مرفاوی وسرخاب و با نتیجه 1-2 به سوداستقلال خاتمه یافت . دربازی دوم درمقابل بانک بانکوک، استقلال با دوگل مرفاوی به برتری رسید. بازی سوم درمقابل محمدان بنگلادش بود که سه سال قبل پرسپولیس را شکست داده بود و شاگردان پورحیدری با تساوی مقابل این تیم راهی مرحله نیمه نهایی شدند. 

استقلال در این مرحله با دوگل سرخاب وشاهرخ بیانی پلیت جایای اندونزی را شکست داد. دیدار فینال درتاریخ هفتم مردادماه هفتاد در استادیوم ملی داکابین بیم استقلال ولیائونینگ چین برگزارشد که استقلال با گلهای حسن زاده ومرفاوی 1-2 قهرمان دوره قبل را شکست داد وبرای دومین بارقهرمان جام باشگاههای آسیا شد. درپایان این مسابقات مرفاوی با 6 گل آقای گل مسابقات شد،عباس سرخاب بهترین بازیکن ، مجید نامجومطلق فنی ترین بازیکن مسابقات واحمدرضا عابدزاده بهترین دروازه بان این دوره از بازیها شدند.

 

دیدگاه تان را بنویسید