گزارش جی پلاس؛

موافقان و مخالفان تاخیر در شروع لیگ کدام مربیان هستند؟/ کالدرون راضی است، استراماچونی و... ؟!

وضعیت نا به‌سامان لیگ برتر موجب اعتراض دسته جمعی مربیان شده است اما در همین شرایط فقط یک تیم از وضعیت موجود راضی است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ وضعیت لیگ برتر به نسبت سال‌های گذشته در آشفتگی کامل قرار دارد. فدراسیون فوتبال اصرار بر تکمیل ورزشگاه‌ها دارد اما هنوز ورزشگاه‌ها تغییری نسبت به گذشته نکردند.

تاریخ لیگ برتر مشخص نشده و تیم‌های رقبای خود را هم نمی‌شناسد اما مدت زمان آماده‌سازی تیم‌ها به سر آمده و از الان باید به طور متناوب بازی کنند و در جریان مسابقه قرار گیرند تا وضعیت موجود موجب بی‌انگیزگی بازیکنان نشود.

در چنین شرایطی فدراسیون فوتبال کماکان بر لزوم اجرای موارد امنیتی در ورزشگاه‌ها تاکید دارد و کاری هم از دست تیم‌های و باشگاه‌های مقروض بر نمی‌آید.

بیش از 12 مربی لیگ برتری از این وضعیت ناراضی هستند و فقط یک مربی است که از این وضعیت سود می‌برد. کالدرون تنها مربی لیگ برتری است که از تاخیر به وجود آمده در لیگ برتر سود برده و می‌گوید می‌تواند در مدت زمان باقی مانده تا شروع لیگ برتری تیمش را ارزیابی و آماده کند.

در ادامه نظرات سرمربیان تیم های لیگ برتری را نسبت به وضعیت موجود می‌خوانید:

معترضان

مهدی تارتار (نفت مسجد سلیمان): متاسفانه این مشکلی است که گریبان فوتبال ما را گرفته و نمی توان کاری کرد. از یک سو، زمین ها و ورزشگاه ها شرایط استاندارد ندارند و از طرف دیگر، تاخیر در شروع لیگ به ضرر کل فوتبال ایران است. با این شرایط نمی توانیم لیگ پویایی داشته باشیم. امیدوارم هر مشکلی که وجود دارد، زودتر حل شود و به لیگ برگردیم. البته این تاخیر، به سود تیمی مثل ما خواهد بود ولی باید به همه چیز به خوبی نگاه کنیم.

ابراهیم صادقی (سایپا): این اتفاق خیلی بد است. باشگاه ما با برنامه شروع کرده و کارهای ما طبق برنامه پیشنهادی سازمان لیگ بود. با این وضع، تیم ملی هم ضربه می‌خورد. مربی‌های بزرگی که به لیگ ما آمدند، چه فکری می‌کنند؟ این اصلا خوب نیست و باید هر چه زورتر برنامه لیگ مشخص شود. اختلاف بعضی‌ها در حال ضربه زدن به فوتبال ایران است که نهایت آن موجب ضربه زدن به تیم ملی می‌شود. ورزشگاه‌های ما ایراد دارند اما می‌شود با کمک هم کاری کرد که زودتر آماده مسابقات شوند. ۹۰ درصد این ورزشگاه‌ها برای دولت است و همین اختلاف‌ها باعث می‌شود که ورزشگاه‌ها ما هم آماده نباشند و مشخص نشود چه کسی مسئول مهیا کردن آن‌هاست.

عبدالله ویسی (شاهین بوشهر): بدنسازی‌ ما الآن تمام شده باید بازی‌های دوستانه برگزار کنیم و بعد اگر مسابقات شروع نشود دوباره بدنسازی کنیم! این بی برنامگی به فوتبال ملی، باشگاهی و تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا هستند لطمه می‌زند. امیدوارم تکلیف لیگ مشخص شود.

یحیی گل محمدی (پدیده شهر خودرو): واقعاً نمی‌دانیم چه کاری باید انجام دهیم. برنامه ریزی ما بر اساس شروع لیگ در تاریخ ۱۰ مرداد است و امیدوارم این اتفاق بیفتد و طبق برنامه بازی‌ها انجام شود ولی طبق شنیده‌ها قرار است ۱۰ روز عقب بیفتد. حتی من امروز با مدیرعامل تماس گرفتم که از فدراسیون استعلام بگیرد و ببینم بازی‌ها عقب می‌افتد یا خیر چون این اتفاق روی شرایط آماده‌سازی ما تاثیر می‌گذارد.

علیرضا منصوریان (ذوب آهن): ما برنامه ریزی لیگ را از یک سال قبل بستیم. اگر لیگ امسال عقب بیفتد تنها تیمی که ضرر می‌کند ذوب آهن است، چون ما در جام باشگاه‌ها یک بازی در پیش داریم.

حسین فرکی (پیکان): قرعه‌کشی مسابقات تبدیل به یک چالش شده است و نمی‌دانیم چرا زمان شروع لیگ را اعلام نمی‌کنند. ما نمی‌دانیم موضوع اصلی به ورزشگاه‌ها مربوط می‌شود یا اینکه بحث ورود بانوان به ورزشگاه‌ها و برخی مسائل دیگر در میان است. این شرایط اصلاً خوب نیست. متأسفانه قرعه‌کشی لیگ هم برگزار نمی‌شود تا تیم‌ها براساس قرعه‌کشی، بازی دوستانه انجام دهند. ما قرار است یک بازی دوستانه با پرسپولیس داشته باشیم، اما شاید در هفته اول با این تیم روبه‌رو شویم.

رضا مهاجری (نساجی مازندران): برای فوتبال ما زشت است که ندانیم بازی‌ها کی برگزار می‌شود. شاید تیم‌هایی که کارشان را دیر آغاز کرده‌اند نیاز به این زمان داشته باشند، ولی به نظر من تیمی که نظم و انضباط و دیسیپلین داشته است قطعا ضرر خواهد کرد. من سایپا را مثال می‌زنم که به موقع کارش را شروع کرد و شاید الان به 80 درصد آمادگی رسیده باشد، اما قطعا در شروع مسابقات به مشکل خواهد خورد. بارها گفته‌ام، بلیت الکترونیکی، دوربین مداربسته، شماره‌گذاری صندلی‌ها و... حدود بیست سال است که در فوتبال ما وجود ندارد، اما ما چشمان را بسته بودیم. چگونه این کمبودها امسال به چشم آمده است؟ یعنی واقعا باید همین امسال صفر تا صد کار را باید درست کنیم؟ من معتقدم فدراسیون باید به هر باشگاه فرصت یک تا دو ساله بدهد که اگر در این فرصت استادیوم‌هایش را درست نکرد، سال بعد تیم او را کنار بگذارند.

دراگان اسکوچیچ (نفت آبادان): ما باید بدانیم لیگ از چه زمانی آغاز می‌شود. این چیز عجیبی نیست. من می‌خواهم تکلیف خودم و برنامه‌های تیمم را مشخص کنم. اگر ما برنامه خودمان را می‌دانستیم می‌توانستیم بهتر کارهایمان را جلو ببریم. با این برنامه نمی‌شود جلو رفت، این کار کردن نوعی باری به هر جهت است.

وینگو بگوویچ (گل گهر سیرجان): ما باید بدانیم لیگ چه زمانی شروع می‌شود. باید به ما بگویند که لیگ مثلاً بعد از 8 روز شروع می‌شود. اینکه ما بین دو بازی دوستانه تمرین و کار می‌کنیم تا لیگ شروع شود، خوب نیست. من شنیده‌ام ممکن است 10، 15 و یا حتی 20 روز طول بکشد. فعلاً با این شرایط می‌سازیم اما این شرایط برای همه مربیان و همه تیم‌ها سخت است.

فراز کمالوند (پارس جنوبی جم): اصولا هر تیمی بین 5 تا 7 هفته نیاز دارد تا خودش را از نظر آمادگی جسمانی و بعد تاکتیکی آماده مسابقات کند. فکر می کنم اکثر تیم ها این پروسه زمانی را پشت سر گذاشتند. 3 تا 4 هفته به مسائل بدنی اختصاص می دهند و بعد به موضوعات تاکتیکی و بازی های دوستانه می پردازند. در یکی، دو هفته آخر هم روی اشکالات تیم کار می کنند. اما الان چون زمان شروع لیگ نامشخص است، برنامه تیم ها بهم ریخته و دچار نابسامانی شده اند. البته اگر به خودمان باشد هرچه بازی ها دیرتر شروع شود، به نفع ما است اما من عمومی صحبت می کنم و فقط مصلحت پارس جنوبی را در نظر نمی گیریم.

امیر قلعه نویی (سرمربی سپاهان): من  یک زمانی مربی تیم‌ملی بودم. بعد از جام ملت‌های اروپا به یک اجلاسی رفتیم که در آن‌جا آلمانی‌ها برنامه سال ۲۰۲۰ را ارائه کردند. ما الان در فشار بدنسازی هستیم و برنامه‌مان را براساس آغاز لیگ در ۱۰ و ۱۱ تیر آماده کردیم. نمی‌دانم مشکل از چیست؟ در مملکت ما همیشه افراط و تفریط وجود دارد. نه به آن زمان که راحت می‌گرفتند و نه به امسال که سخت می‌گیرند. البته قانون‌مداری خوب است ولی این قانون‌مداری بهتر بود از ۴ سال پیش شروع می‌شد و باشگاه‌ها به این میزان بدهی نداشتند. سختی‌گیری خوب است ولی نباید به شکلی باشد که افراط و تفریط بشود. با مربیان دیگر هم صحبت کردم، می‌گویند که بلاتکلیف هستند.

دنیزلی (تراکتور) - سرمربی تراکتور نظری درباره این موضوع نداشته اما مدیرعامل تراکتور از ناراحتی و گلایه دنیزلی نسبت به نامشخص بودن زمان شروع لیگ گفته است. 

موافقان:

کالدرون (پرسپولیس): من هنوز تاریخ شروع را نمی دانم ولی این تاخیر به کار ما می آید چون با توجه به اینکه نتوانستیم در استانبول بازی های مدنظر را انجام دهیم و از طرفی منتظر حضور مهاجمی هستیم که هنوز به ما اضافه نشده، به ما فرصت بهتری برای تمرین و کار خودمان می دهد.

چند مربی لیگ برتری هم نظر خود را رسانه‌ای نکردند. شاید نکونام و استراماچونی هم موافق این وضعیت باشند چرا که آن‌ها هم از چندین هفته قبل تیم خود را آماده کردند و طبیعتا در انتظار شروع مسابقات هستند.

به گزارش جی پلاس؛ این وضعیت چیزی جزء سردرگمی برای هواداران و تیم‌ها ندارد. حسین فرکی به بحث الزام حضور بانوان اشاره می کند که واقعی تر از دلایل دیگر به نظر می آید؛ هرچند تاج (رئیس فدراسیون) و همکارانش به طور مداوم سعی در تکذیب آن دارند!

 

دیدگاه تان را بنویسید