فیسبوک ۵ میلیارد دلار جریمه شد

فیس بوک چند سال است متهم به فروش اطلاعات خصوصی کاربرانش به ۶۰ شرکت در عرصه فناوری در جهان است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، کمیسیون تجاری امریکاچندی پیش اعلام کرد فیس بوک برای تبرئه کردن خود از اتهام بی‌توجهی به حریم خصوصی کاربران حاضر به پرداخت ۵ میلیارد دلار به دولت این کشور شده است.

فیس بوک با تشکیل یک هیئت مدیره خصوصی در مورد این موضوع توانست گواهینامه اجرایی تشکیل یک پنل خصوصی برای حفاظت از اطلاعات کاربران را بگیرد.

مدیر اجرایی فیس بوک "مارک زاکربرگ" بر اساس این توافق‌نامه باید هر سه ماه یک بار یک شهادت نامه کتبی مبنی بر عدم سوءاستفاده از اطلاعات خصوصی کاربران در این کمپانی را به دولت بدهد.

واشنگتن پست روز سه شنبه خبر داد که کمیسیون تجاری امریکا از احراز هویت افراد توسط فیس‌بوک و منتشر شدن اطلاعاتتلفن همراه آنها ابراز نگرانی کرده است و روزنامه وال استریت در این خصوص گفته است که فیس بوک باید از اطلاعات کاربرانش در موارد مرتبط استفاده کند و برای جلوگیری از سوء استفاده سرمایه گذاران از اطلاعات کاربران باید حداقل ۱۰۰ میلیون دلار هزینه کند.

این توافق نشان دهنده افزایش نگرانی‌ها از سیاست‌های امریکا برای دسترسی به اطلاعات کاربران آنلاین است و کنگره امریکا در این خصوص در حال انجام اقداماتی است.

طی هفته گذشته وزارت دادگستری آمریکا جلسه ای را در خصوص بررسی وضعیت امنیتی کمپانی های بزرگ فناوری مثل فیس بوک برگزار کرد و گفت کمیسیون تجاری امریکا دیگر اجازه نخواهد داد تا از اطلاعات کاربران سوءاستفاده شود.

 در ماه مارس ۲۰۱۸ کمیسیون تجاری امریکا تحقیقاتی را در خصوص منتشر شدن اطلاعات ۸۷ میلیون کاربر فیس بوک شروع کرد.

سناتور مارشا بلکبورن جمهوری خواه  می گوید:" ۵ میلیارد دلار جریمه برای فیس بوک کافی نیست و این غول صنعت ارتباطات باید متحمل به پرداخت جریمه ای ۵۰ میلیارد دلاری شود چرا که درآمد این کمپانی در سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۸۰ میلیارد دلار بوده است."

 

دیدگاه تان را بنویسید